با عزم همگانی و جدی باید مقابل تروریست‌ها ایستاد

دکتر حسن روحانی روز شنبه در تماسی تلفنی با “ماتئو رنتزی” نخست وزیر ایتالیا، با اشاره به حوادث تروریستی در پاریس و ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد سفر به رم با توجه به هماهنگی‌های وزرای خارجه دو کشور به زمان مناسب‌‌تری موکول گردد.
رییس جمهوری همچنین توسعه و گسترش روابط دو کشور را به نفع دو ملت و منطقه عنوان کرد.
دکتر روحانی در ادامه به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم پرداخت و با اشاره به شهادت 17 هزار ایرانی توسط گروهک های تروریستی ، گفت: ما می دانیم که فعالیت های تروریستی تا چه اندازه نفرت انگیز و دهشتناک است اما در عین حال مطمئن هستیم که تروریست ها در برابر اراده همه ملتها و دولتها هرگز موفق نخواهند شد به اهداف خود دست یابند.
“ماتئو رنتزی” نخست وزیر ایتالیا نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است، گفت: ایتالیا همچنان در انتظار سفر رییس جمهوری ایران است و امیدوارم که این سفر هر چه سریعتر انجام پذیرد.
نخست وزیر ایتالیا همچنین با اشاره دلایل قابل درک تعویق این سفر، گفت : ما خواهان گسترش روابط تهران – رم هستیم و همه زمینه ها برای گسترش این روابط مهیا است.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می کند و ما باید در کنار هم و متحد، با گروههای تروریستی مبارزه کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا