افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در آذربایجان‌شرقی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: موارد ابتلا به آنفلوآنزا از شهریور تاکنون در آذربایجان شرقی افزایش یافته، ولی خوشبختانه موارد فوتی و بستری بیمارستانی در استان نداشتیم.

به گزارش ارک خبر،حسین حقایی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر چند موارد سرپایی آنفلوآنزا نسبت به ماه قبل افزایشی است، اما تاکنون مورد مثبت از نوع خطرناک آنفلوآنزا، موسوم به «اچ وا. ان وان» در استان مشاهده نشده است.

وی افزود: آنفلوآنزای شایع در آذربایجان شرقی از انواع «اچ تری. ان تو»، «آ» و «ب» است که مبتلایان به آنها تحت درمان قرار می گیرند؛ البته افرادی که علامت دار هستند حتما به پزشک مراجعه و حداقل سه روز در منزل استراحت کنند.

وی یادآوری کرد: افراد در معرض خطر شامل سالمندان، دارای بیماران زمینه ای و بالای پنج سال از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند؛ ضمن اینکه کودکان ۲ تا پنج ساله هم می توانند با تجویز پزشک از واکسن استفاده کنند.

حقایی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مقابله با آنفلوانزا فراموش نشود؛ به خصوص دانش آموزان در مدرسه از ماسک استفاده کنند؛ تهویه مناسب کلاس های مدارس  نیز برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا و کرونا لازم است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی گفت: همچنان شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در استان نداریم اما پنج شهرستان آذرشهر، شبستر، مراغه، ملکان، هریس در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی تبریز ادامه داد: اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، تبریز، چاراویماق، خداآفرین، سراب، جلفا، عجب شیر، کلیبر، مرند، میانه، هشترود، هوراند و ورزقان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

حقایی یادآور شد: درصد واکسن تزریق شده به عنوان دز یادآور (نوبت چهارم) در افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنها سپری شده است، ۳.۴۳ درصد می باشد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا