مدیران دستگاه ها توجه جدی به پدافند غیرعامل داشته باشند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت مقابله با تهدیدات پدافندی دشمنان، گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های دولتی و غیردولتی باید توجه جدی به این موضوع داشته و بر آن تمرکز کامل کنند.

به گزارش ارک خبر،محمد بیگ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن ابراز  تاسف از بی توجهی عده ای از مدیران دستگاه ها به پدافند غیرعامل، هزینه در این حوزه را به نوعی سرمایه گذاری اصولی و عمیق برای در امان ماندن زیرساخت های امنیتی عنوان و اضافه کرد: باید توجه داشت که هزینه های پس از حملات سایبری به دستگاه های اجرایی به ویژه خدمات رسان عمومی، بسیار فراتر  از هزینه های ایمن سازی است.

وی افزود: به عنوان نمونه یکی از دستگاه ها که برای هزینه کرد ۱۰۰ میلیون تومانی برای ایمن سازی مجموعه های خود راضی نبود، پس از حملات سایبری مجبور به هزینه ای افزون بر ۹۰۰ میلیون تومانی شد که نشان دهنده بی توجهی به موضوع پدافند غیرعامل می باشد.

بیگ ،حوزه فعالیت اداره کل پدافند غیرعامل را حاکمیتی خواند و با اشاره به اینکه این مجموعه ذیل ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می کند، گفت: ارتقای امنیت در حوزه های جنگ غیرنظامی جزو رسالت های اصلی ماست و تمامی دستگاه های متولی باید ظرفیت های خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی همکاری و تعامل نزدیک و فشرده با دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی و نیز نهادهای نظامی و غیرنطامی را جزو اولویت های اداره کل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس سیاست های ابلاغی با تعاملات لازم به دستگاه ارایه و عملیاتی می شود و انتظار می رود این ابلاغیه ها جدی گرفته شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی، قرارگاه سایبری را یکی از پنج قرارگاه پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی همراه با قرارگاه های شیمیایی، پرتوی، زیستی و مردم محور بیان کرد که هم اکنون فعال تر شده و با قدرت و هماهنگی با دانشگاه های مختلف استان به رسالت های محوله عمل می کند.

وی تلاش برای ایجاد آتش نشانی هوایی را یکی از اقدامات اداره کل پدافند هوایی آذربایجان شرقی با هدف تسریع در اطفای حریق کارخانجات شیمایی برشمرد و گفت: این مصوبه قرارگاه شیمایی قرار است با همکاری شهرداری  تبریز و اداره کل صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شود.

بیگ، هزینه راه اندازی ایستگاه هوایی آتس نشانی را ۴ برابر ایجاد ایستگاه های مجهز آتش نشانی شهرداری اعلام کرد.

وی تلاش برای افزایش ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی را یکی از اولویت های اصلی پدافند  غیرعامل آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: در این زمینه از نخبگان رشته های مختلف علمی در قرارگاه های ۵ گانه به عنوان مشاور استفاده می کنیم و قرار است به زودی دفتری در دانشگاه تبریز به ه۹مین منظور ایجاد شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات و اطلاعات، موضوع پدافند غیرعامل امری اجتناب ناپذیر و بسیار محوری است، اظهار داشت: در این رابطه نوع حملات دشمنان از تهاجمات سنگین و نظامی به سمت حملات نرم و سایبری سوق داده شده است که برای مقابله با این تهدیدات و کسب اقتدار پایدار ملی، توجه به پدافند غیرعامل ضرورت انکار ناپذیر است.

وی از تشدید حملات سایبری طی ماه های اخیر خبر داد و با بیان اینکه تامین امنیت شبکه های داخلی یکی از کارکردهای مهم قرارگاه سایبری است، یادآور شد: هدف این قرارگاه در وهله اول احصای تهدیدات و سپس شناسنامه دار کردن سایبری آذربایجان شرقی است.

این گزارش حاکی است، چهارم تا ۱۱ آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا