ارتقا رفاه جامعه محلی پشتوانه توسعه بوم گردی

خبرگزاری ارک – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش ویژه تبلیغات در حوزه طبیعت گردی و بوم گردی، بر افزایش معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری و نیز آگاهی و رفاه مردم محلی و روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد.

 فرزین حق پرست گردشگری را صنعتی دوستدار محیط زیست، پایدار و کارآفرین با بازدهی بالا توصیف کرد و افزود: نگاه اقتصادی به گردشگری مقوله ای جدید و رو به رشد در کشور است که توجه و توسعه آن تاثیرات چشمگیری در اقتصاد کلان و اشتغال کشور بدنبال خواهد داشت.

وی قرار گرفتن کارگروه گردشگری در بین 12 هسته کلیدی سند تدبیر و توسعه استان آذربایجان شرقی را نشانگر جایگاه صنعت گردشگری و همت مسولین استانی برای بهره گیری ازظرفیت بالای گردشگری در راستای  توسعه استان آذربایجان شرقی دانست.

وی ارتباطات گسترده، تحلیل و پژوهش عمیق مسایل مرتبط با صنعت گردشگری را لازمه توسعه این صنعت در کشور عنوان کرد.

 فرزین حق پرست با بیان اینکه بازاریابی و تبلیغات اصل مغفول حوزه گردشگری استان وحتی کشور است افزود: متاسفانه تاکنون عملکرد موفق و قابل قبولی در بخش معرفی و تبلیغات ظرفیت های خود نداشته ایم و در نتیجه پتانسیل های موجود بالفعل نشده وسهم اندکی از این بازار داشته ایم.

وی از عزم ملی و استانی برای خیزش در توسعه گردشگری و بهره مندی از ظرفیت ها درمسیر رونق اقتصادی خبر دادو جلب و جذب بخش خصوصی را از عمده تدابیر اتخاذ شده برای نیل به این هدف دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: گردشگری در دنیا صنعتی خصوصی است و دولت تنها نقش متولی را برای آماده سازی بسترها به عهده دارد.

وی با تشریح چگونگی و روند حمایت دولت از پروژه های مشارکتی بخش خصوصی  گفت: طرح های که توجیه اقتصادی دارند بعد از پیشرفت قابل قبول فیزیکی به سازمان مرکزی و در نهایت به بانک ها معرفی می شوند و از تسهیلات 16 درصدی بهره مند  می شوند.

 وی با اشاره به تسهیلاتی که هم اکنون در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد، افزایش این تسهیلات را ضروری دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی توجه جدی به تامین زیر ساخت ها خصوصا در بحث حمل و نقل و مراکز اقامتی و رفاهی را از ضرورت های حوزه گردشگری استان عنوان کرد و خواستار افزایش پروازهای فرودگاه سهند  شد.

وی با اشاره به هدف گذاری  52 روستا در آذربایجان شرقی با هدف توسعه بوم گردی و روستا گردی تاکید کرد: ارتقا رفاه روستاییان علاوه بر ارتقا کیفیت خدمات گردشگری، افزایش آمار گردشگران و رونق اقتصادی روستاهای هدف را در پی خواهد داشت.

وی حفاظت از محیط زیست و جاذبه های طبیعی را حایز اهمیت دانسته و با اشاره به نشست های مشترک  با اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی  یادآور شد: گردشگری مغایر با محیط زیست نیست به شرط آنکه در تامین زیرساخت های گردشگری اصول برخورد با مناطق حفاظت شده برای جلوگیری از بهم ریختن تعادل طبیعی آن رعایت شود.

دکمه بازگشت به بالا