رونق خودکشی در مرفه ترین کشور دنیا/ چند می‌گیری منو بکشی؟

آژانس مسافرتی و بنگاه املاک و بنگاه ماشین برای همه ما، نام های آشنایی است اما آژانس و بنگاه خودکشی چطور؟ می دانستید در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا کلی آژانس و بنگاه خودکشی وجود دارد؟ اصلا شنیده بودید در دنیا قطب «گردشگری خودکشی» هم داریم؟ این گزارش به بیان واقعیت هایی می پردازد که شاید تا به حال اصلا به گوش تان نخورده باشد؛ واقعیت هایی که ثمره تلخ فراموشی خداست.

به گزارش ارک خبر، رفاه حال افرادی که می‌خواهند خودشان را خلاص کنند، یک ماشین خودکشی اختراع کرده به نام «سارکو» و تاییدات قانونی این ماشین خودکشی را هم گرفته است! حالا کارکرد این ماشین خودکشی چیست؟ ماشین مرگی که او اختراع کرده شبیه یک تابوت طراحی شده است که بیمار ابتدا در آن دراز می‌کشد و پس از ابراز اطمینان نهایی شخصاً مرگ خودش را رقم می زند.

«فیلیپ نیچک» معروف به «دکتر مرگ» در مصاحبه‌ای با رادیو «سوئیس انفو» گفته بود که این ماشین خودکشی خیلی راحت است و فرد پس از پاسخ دادن به چند سئوال، سیستم را با فشار دادن یک دکمه فعال می‌کند. گاز نیتروژن متصاعد شده در پی فعال شدن سیستم، او را گیج می‌کند، بلافاصله به یک کمای عمیق فرو می‌رود و پس از ۳۰ ثانیه به دلیل کمبود اکسیژن می‌میرد.

 

این نیهیلیسم لعنتی/ خودکشی؛ میوه تلخ فراموشی خدا

اما چرا نرخ خودکشی در کشوری که لقب بهترین کشور دنیا برای زندگی را دارد اینقدر بالا است؟ چرا نرخ خودکشی در کشوری مثل سوییس از کشور بحران زده‌ای مثل افغانستان هم بیشتر است؟ بسیاری از جامعه شناسان دلایل خودکشی در کشورهای جهان سوم را در مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی خلاصه می‌کنند اما در سال‌های اخیر روانشناسان به این باور رسیده‌اند که معنویت و پایبندی به ارزش‌های دینی سد محکمی در برابر خودکشی و افکار خودکشی است. شاید شانتاژهای رسانه‌ای مانع شود تا این اخبار به گوش شما برسد و شاید همه چیز را وارونه شنیده باشید اما باید بدانید که آمارهای جهانی می‌گوید نرخ خودکشیِ بر اساس جمعیت، در کشورهای مسلمان در مقایسه با کشورهای اروپایی کمترین میزان نرخ خودکشی است.

روانشناسان پوچ‌گرایی را مهم‌ترین دلیل نرخ بالای خودکشی در کشورهای اروپایی می‌دانند و معتقدند پوچ گرایی و نیهیلیسم میوه تلخ فراموشی خداست. قطعاً خودکشی در کارنامه انسان پاییند به ارزش‌های معنوی که از افسردگی، اضطراب و ناامیدی رها شده و قلب و روح و جانش با یاد خدا به آرامش رسیده جایی ندارد.

جالب است بدانید در سال‌های اخیر مطالعات و تحقیقات متعددی در خصوص نقش قدرت حمایتی مذهب و تأثیر آن بر خودکشی انجام شده است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان خودکشی در مذاهب رایج تفاوت آشکاری را بین کشورهای اسلامی و مذاهب دیگر نشان می‌دهند. همچنین نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که عقاید معنوی و باورهای مذهبی نقش مهمی در کمرنگ شدن عوامل روانی- اجتماعی و وقوع خودکشی دارند.

پایان پیام/

دکمه بازگشت به بالا