بارش‌های پاییزی در کشور ۳۵.۲ درصد کاهش یافت

بررسی اطلاعات پهنه بارش‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بارش‌های پاییزی کشور در مقایسه با دوره بلندمدت ۳۵.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ارک خبر،مطابق اطلاعات پهنه بارش‌ها مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تا تاریخ ۱۱ آبان‌ماه  میزان بارش‌ها در مقایسه با دوره بلندمدت ۳۵٫۲ درصد کاهش یافته است. از ابتدای سال آبی جاری تا ۴ آبان‌ماه میزان کاهش بارش‌ها ۵۴٫۱ درصد بود.

تا هفته گذشته در یک سوم استان‌های کشور بارندگی ثبت‌ نشده بود که در هفته دوم آبان وضعیت بارش‌ها بهبود یافته است. بر این اساس میزان کاهش بارش در استان تهران ۸۴٫۹ درصد، در سیستان و بلوچشتان ۹۴٫۳ درصد، خراسان جنوبی ۹۶٫۹ درصد، کرمانشاه ۹۴٫۲ درصد، کرمان ۹۳٫۶ درصد، همدان ۹۵ درصد، ایلام ۸۸٫۶ درصد و قم ۸۹٫۱ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که میزان بارش‌ها در استان اصفهان با افزایش ۷۹٫۵ درصدی به ۹٫۳ میلیمتر و در استان بوشهر نیز بارش‌هابا ۶۹٫۸ درصد به ۶٫۹ میلیمتر رسیده است.

در چهارمحال و بختیاری نیز رشد بارش‌ها ۱۳۸٫۳ درصد رشد و خراسان شمالی ۶۹٫۴ در مقایسه با بلندمدت افزایش یافته است. در خوزستان رشد بارش‌ها ۱۱۱٫۴ درصد، کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۵٫۴ درصد و گلستان ۲۰٫۱ درصد بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا