ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز چهارشنبه و آغاز بارش‌های سه روزه در بیشتر استان‌ها

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز چهارشنبه و آغاز سه روز بارندگی در نیمی از استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ارک خبر،زمان شروع بارش‌ها روز چهارشنبه و پایان آن روز جمعه همراه با وزش باد شدید موقتی، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، در ارتفاعات بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ خواهد بود.

بر این اساس روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، قم، البرز، تهران، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و غرب اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری بارندگی خواهیم داشت.

روز پنجشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، زنجان، تهران، البرز، غرب سمنان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و شمال اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال بوشهر انتظار بارش باران خواهیم داشت.

روز جمعه همین شرایط آب و هوایی را برای خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین‌شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی خواهد بود.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز توصیه کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا