رشد ۵۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد ۵۰ درصدی اعتبارات مشاغلی خانگی در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دوره گذشته خبر داد.

به گزارش ارک خبر،«آزیتا همتیان» در گفت‌وگوی اختصاصی اظهار داشت: امسال سه هزار میلیارد تومان اعتبارات برای مشاغل خانگی از سوی بانک مرکزی اختصاص‌یافته است که نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: اعتبارات مشاغل خانگی از سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ بالغ بر دو هزار میلیارد تومان بود که امسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی هستیم.

همتیان با اشاره به اینکه متقاضیان مشاغل خانگی در حال دریافت تسهیلات از بانک های عامل هستند گفت: پنج بانک عامل برای پرداخت تسهیلات موظف هستند که از ابتدای امسال تا اواسط آبان ماه ۳۵ هزار و ۹۹۳ طرح مشاغل خانگی به بانک ها جهت پرداخت تسهیلات معرفی شده است که از این تعداد به ۱۷ هزار و ۸۱۳ پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است و طرح‌های مشاغل خانگی به ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز در نوبت پرداخت هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد مجوز رشته‌های مشاغل خانگی به‌صورت برخط و ثبت محور صادر می‌شود گفت: تنها تعدادی از مشاغل که در حوزه بهداشت و سلامت هستند به صورت تایید محور مجوز صادر می شود.

همتیان خاطر نشان کرد: از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی و از ابتدای امسال تا اول آبان‌ماه ۷۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا