کسب ۸۲۹ مدال توسط زنان ایرانی طی ۱۳ ماه گذشته

معاون توسعه ورزش بانوان از کسب ۸۲۹ مدال توسط زنان ایرانی طی ۱۳ ماه گذشته خبر داد و گفت: حمایت از بانوان ورزشکار بیش از گذشته مورد توجه است.

به گزارش ارک خبر،مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان در نشست «توانمندسازی زنان برای آینده‌ای پایدار» که در دفتر کمیسیون ملی یونسکو ایران برگزار شد، اظهارداشت: طی حدود ۱۳ ماه گذشته ۸۲۹ مدال مختلف در ۱۷۴ اعزام و ۶۴ میزبانی بانوان در رویدادهای بین المللی کسب شده است.

وی افزود: در ۳۱ رشته ورزشی، بانوان در این مدت به سکوهای قهرمانی دنیا و آسیا دست یافته اند و ۳۷ مدال هم در بازی‌های کشورهای اسلامی از آن زنان ایران شده است. همچنین سه مدال طلا در پارالمپیک توکیو توسط بانوان کشورمان کسب شد.

معاون توسعه ورزش بانوان ادامه داد: ۱۳۵ لیگ در این مدت در عرصه بانوان برگزار کرده ایم که قابل توجه نسبت به آمار قبل از کرونا است. همچنین ۳۴۱ رویداد قهرمانی در داخل کشور برگزار شده است.

کاظمی پور گفت: بسیاری از کشورهای منطقه و مسلمان اعلام کرده اند که نیاز به مربیان و داوران زن ایرانی دارند تا در آموزش‌های ورزشی از آنها بهره مند شوند. همچنین در کشور زنانمان توانسته اند در حوزه قهرمانی و مدال آفرینی صد درصد پیشرفت داشته باشند.

وی تصریح کرد: پیشنهاداتی در خصوص تنظیم و تهیه شیوه نامه حضور بانوان در خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها داشته ایم و بازنگری و الحاق شرط ویژه جذب و استخدام بانوان قهرمان در آئین نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان مشمول قانون سربازقهرمان (بانو قهرمان) پیشنهاداتی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه ورزش بانوان گفت: بر اساس سند تحول دولت مردمی با عنوان رفع خلاءهای حمایتی از بانوان قهرمان از طریق پیشنهاد اصلاح قوانین و پیش بینی تسهیلات خانواده محور و آموزش محور برای بانوان ورزشکار قهرمان اقداماتی صورت گرفته است. همچنین از آنجایی که پیشگیری از مهاجرت بانوان قهرمان به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی ضرورت دارد، برنامه‌هایی در این راستا پیش بینی شده تا از آنان بیشتر حمایت شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا