۲ هزار مزرعه و ۶۰۰ قطعه باغ آذربایجان شرقی وقفی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون بیش از دو هزار مزرعه و ۶۰۰ باغ در استان در اختیار اوقاف استان است.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، روز چهارشنبه در گفت و گو ادامه داد: سطح اراضی زراعی و باغی از یک هکتار تا ۳۰۰ هکتار متفاوت بوده و در یک سال گذشته بر روی همه آن ها مطالعات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه به تازگی سه فقره وقف جدید با کاربری مسکونی و تجاری در آذرشهر به ثبت رسیده است، افزود: یکی از این وقف ها شامل یک قطعه زمین به مساحت ۴۰۰ مترمربع با کاربری مسکونی و تجاری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توسط خانواده «حبیب نژاد» به نیت امور خیریه در شهر ممقان است.

وی اظهار داشت: یک باب منزل مسکونی با تمام وسایل به ارزش حدود ۶۰ میلیارد ریال به متراژ ۲۰۰ متر واقع در شهرک ولیعصر (عج) آذرشهر به نیت هزینه روزانه مسجد بوالحسن، کمک به بیماران نیازمند و کمک به دانش آموزان بی بضاعت وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت و ساز مسجد حضرت امام خمینی (ره) و مغازه‌ این مسجد در آذرشهر، گفت: خانم «سیدی هفت چشمه» یک خیر خیراندیش آذرشهری نیز یک باب منزل مسکونی جدید الاحداث به مساحت ۱۵۰ متر را با تمام تجهیزات به عنوان حسینیه حضرت علی اکبر (ع) به ارزش ۱۰ میلیارد ریال وقف کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا