موکب‌های اربعین آذربایجان‌شرقی به ۴۳۰ هزار زائر خدمات دادند

در آئین تجلیل از فعالان ستاد اربعین آذربایجان‌شرقی اعلام شد که ۴۳۰ هزار زائر در اربعین حسینی امسال، از خدمات موکب‌های اربعینی این استان در مرزهای کشورمان و داخل خاک عراق برخوردار شدند.

به گزارش ارک خبر،امروز یکشنبه با برگزاری آیینی، خادمان و فعالان کمیته‌های ۱۵ گانه ستاد اربعین آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند.

بنا بر اعلام شرکت کنندگان در این آیین، امسال بیش از ۳۰۰ هزار زائر از آذربایجان شرقی در ایام اربعین به عتبات عالیات اعزام شدند و ۴۲ موکب از استان در داخل خاک عراق و چهار موکب نیز در مرزهای مهران، شلمچه و تمرچین برای خدمت‌رسانی به زائران مستقر شدند.

بنا بر اعلام جعفر رزمی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی، آماده‌سازی ۱۳ هکتار زمین جهت پارکینگ در مرز مهران، اعزام ماشین‌آلات سبک و سنگین راه‌سازی و امدادی و اعزام ۱۷۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تبریز از دیگر اقدامات ستاد اربعین استان در پیاده روی اربعین امسال بود.

استاندار آذربایجان شرقی در این آیین، برگزاری مراسم اربعین امسال و خدمت‌رسانی به زائران حسینی را اقدامی کم‌نظیر دانست و گفت: تمام تلاش دشمنان امت اسلامی این بود که امسال این حرکت انجام نشود و پیاده‌روی اربعین به‌عنوان بزرگترین تجمع امت اسلامی و عامل تمدن نوین اسلامی اتفاق نیفتد؛ اما سیل خروشان زائران و دلبستگان اباعبدالله الحسین(ع) امسال هم به حرکت آمد و این حماسه بزرگ را رقم زد.

عابدین رضوی خرّم گفت: دولت سیزدهم در حد توان خود از این حرکت عظیم پشتیبانی کرده است، اما هیچ عاملی نباید جایگزین وجهه مردمی این حرکت شود و همه تلاش‌ها باید در راستای تقویت صبغه مردمی اربعین باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور عزم جدی داشتند تا این رویداد عظیم بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود، افزود: امسال دولت با تمام توان پای کار آمد و هماهنگی‌هایی که با کشور عراق صورت گرفت، موجب شد که این اتفاق در امنیت کامل انجام شود.

رضوی خرّم خاطرنشان کرد: کاری که مردم عراق در پذیرایی از زائران میلیونی اربعین انجام می‌دهند کار بزرگی است که از عهده هیچ دولتی برنمی‌آید؛ بنابراین انتظار این است که این حرکت عظیم، متوقف به کمک‌های دولتی نباشد؛ البته دولت با تمام توان پشتیبان این حرکت است، اما تلاش‌ها باید در راستای تقویت صبغه مردمی اربعین باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تأمین زیرساخت‌های دائمی در مرزهای ایران با عراق تأکید کرد و گفت: از امسال باید برای زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا در پذیرش زائران و ارائه خدمات مناسب به آنان دچار مشکل نشویم.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین حسینی پس از عبور از دوران کرونایی، امسال شور و حال دیگری دارد و مردم همه مناطق کشورمان از جمله آذربایجان‌شرقی برای نقش آفرینی بیشتر در آن کوشیدند.

تعداد موکب های حسینی اعزامی آذربایجان شرقی به کربلا از ۲۵ موکب در سال ۱۳۹۸ به ۴۳ موکب در سال جاری رسید تا زمینه ارایه خدمات بیشتر به زائران حسینی فراهم شود.

اعزام ۶۰ نفر از خادمان امامزادگان آذربایجان شرقی به کربلای معلی برای ارایه خدمات به زائران از دیگر اقدامات انجام شده در این استان برای ایفای نقش در این نهضت حسینی بود.

در تبیین سهم آذربایجان شرقی در نهضت پیاده روی اربعین، اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که تنها موکب «اهل بیت» شهرستان میانه که در خیابان شارع الشهدای شهر کربلا مستقر شده بود، روزانه به سه هزار زائر خدمات می داد؛ این موکب که از سال ها قبل در زمینه خدمات رسانی به زائران فعالیت درخشانی دارد، ۸۰ نفر خادم دارد، امسال علاوه بر ارایه طیفی از خدمات مختلف به دوستداران هل بیت (ع) ۶ دستگاه اتوبوس نیز برای جابجایی آنان اختصاص داد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا