۶۳ هکتار از بافت ناکارآمد تبریز در زمینه کاربری‌های عمومی کمبود دارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با تاکید بر اجرای طرح بازآفرینی در این شهر، گفت: ۶۳ هکتار از بافت ناکارآمد تبریز در زمینه کاربری‌های عمومی کمبود دارد.

به گزارش ارک خبر،، محمد عزتی روز شنبه در نشست تخصصی آسیب‌شناسی توسعه شهری تبریز افزود: سه هزار و ۲۰۰ خانوار در منطقه‌ای از شمال تبریز زندگی می‌کنند که باید جابجا شوند و هیچ روش بازآفرینی در این خصوص ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه محدوده شهر تبریز ۲۴ هزار هکتار است، اظهار داشت: از این میزان وسعت، تنها ۱۴ هزار هکتار مربوط به محدوده شهری است و بقیه شامل فرودگاه، پایانه مسافربری، ورزشگاه یادگار امام (ره) و کاربری های مشابه است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: ۴۵ درصد از جمعیت ایران در ۱۸ کلانشهر کشور زندگی می‌کنند که روش مدیریت در این شهرها در حد شهرهای ۱۰ هزار نفری است که باید این روش اصلاح شود.

عزتی، ادامه داد: نگاه به شهرداری‌ها از سوی مقامات ملی و محلی نگرشی واحد بوده و تفاوتی بین کلانشهرها و شهرهای کوچک وجود ندارد در حالی که در عمل مدیریت شهری در آن ها متفاوت است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه شهری ایران در سال‌های گذشته، یادآوری کرد: طرح‌های توسعه شهری در ایران به سه دوره قاجار، تجددطلبی و دوره شتابان تقسیم می‌شود و از زمان قاجار تا به امروز اجرایی شده است.

آذربایجان شرقی دارای حدود ۹ هزار و ۳۶۴ هکتار بافت‌ فرسوده و ناکارآمد است و حدود یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر در این بافت‌ها ساکن هستند.

چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از وسعت تبریز بافت ناکارآمد است.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز داریا ۱۰ منطقه شهرداری است.

انتهای یپام/

دکمه بازگشت به بالا