۴۲۰ مشترک پرمصرف گاز در آذربایجان شرقی شناسایی شدند

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در جریان پایش مصارف، حدود ۴۲۰ مشترک پرمصرف گاز در استان شناسایی و ضمن ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم در صورت تداوم مصرف بی رویه، نسبت به صدور اخطاریه های لازم اقدام شده است.

به گزارش ارک خبر،نادر کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با بیان اینکه این شرکت تمامی ابزار و توان خود را در راستای حفظ پایداری جریان گاز تمامی مشترکین بخش خانگی بکار می بندد، اظهار داشت: گاز مشترکین پرمصرف در صورت تداوم این رویه، به منظور حفظ عدالت و جلوگیری از افت فشار گاز سایر هم استانی های عزیز قطع خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات شرکت گاز استان به منظور کاهش هدررفت گاز طبیعی اظهار داشت: پایش روزانه مصارف گاز ادارات و سازمان های دولتی و ارائه راهنمایی های کارشناسی، بهینه سازی مصرف موتورخانه ها، اعمال محدودیت بخش های صنعتی، اطلاع رسانی ضرورت مدیریت مصرف توسط مشترکین خانگی و ارسال پیامک انبوه از جمله اقدامات در راستای تأمین پایدار جریان گاز مشترکین خانگی می باشد.

کمالی با اشاره به مکاتبات و ابلاغیه های مکرر در بخش صنعتی و تولیدی اعلام کرد: برابر دستورالعمل های مؤکد هیأت وزیران درصورت عدم کاهش ۵۰ درصدی مصرف توسط بخش های تولیدی و صنعتی که شامل ۳۲۱ واحد می باشد، جریان گاز این مصارف قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه مصارف بالا و هدررفت گاز در بخش خانگی تمامی مصارف را با محدودیت روبرو می کند، اظهار امیدواری کرد: مشترکین خانگی نیز با مدیریت مصرف همیار این شرکت برای گذر از زمستان باشند.

قطع جریان گاز بیش از ۱۰۰ مشترک پرمصرف استان آذربایجان شرقی در هفته گذشته

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اعلام کرد: در جریان پایش مصارف گاز ادارات و سازمان های دولتی، جریان گاز ۱۰۰ مشترک شامل گرماتاب ها و سایر مصرف کنندگان پرمصرف قطع شده است.

وی افزود: این شرکت با پایش مصارف گاز سه هزار و ۷۰۶ سازمان دولتی و ادارات، ۱۵۸ اخطار قطع صادر کرده است.

کمالی اظهار کرد: گاز سرمایه ملّی است که متأسفانه مصرف درست از این نعمت الهی در جامعه فرهنگ سازی نشده و در نظر داشتن این نکته بسیار حائز اهمیّت است که منابع گاز همیشگی نیستند و تداوم چنین روند مصرفی بدون شک نسل آینده کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: رعایت دمای رفاه (۱۸ درجه)، بکارگیری لباس های ضخیم در خانه، تناسب شعله اجاق گاز و ظرف کوچکترین نکاتی است که رعایت آن بزرگترین تأثیر را در مدیریت مصرف گاز طبیعی به ارمغان خواهد داشت.

تعداد مشترکین گاز در استان آذربایجان شرقی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک است و تاکنون ۹۸ درصد خانوار روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار شهری در استان به مدار مصرف گاز متصّل شده اند.

۶۵ درصد مصرف گاز استان مربوط به بخش خانگی، ۲۱ درصد صنعتی، چهار درصد خودرویی و ۱۰ درصد عمومی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا