وضعیت تخصیص اعتبارات بودجه تا آخر سال بهتر می‌شود

یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به وضعیت خوب درآمدی دولت پیش بینی می شود که وضعیت تخصیص اعتبارات بودجه بهتر شود.

به گزارش ارک خبر،ولی الله فرزانه درباره راهکارهای مجلس برای تخصیص بودجه و عملیاتی شدن آن گفت: با وجودی که امسال موافقت نامه‌ها بین سازمان برنامه و بودجه و وزرات خانه‌ها و همچنین بین سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها با تاخیر به امضا رسید اما پیش بینی می‌کنم با توجه به وضعیت خوب درآمدی دولت، تا آخر سال وضعیت تخصیص اعتبارات بودجه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها بهتر شود.

وی ادامه داد: رابطه مستقیمی بین تخصیص اعتبارات بودجه با میزان درآمد دولت دارد که تحقق پیدا می‌کند لذا هرگاه وضع فروش نفت و درآمدهای نفتی و سایر درآمدها خوب باشد، وضع تخصیص هم خوب می‌شود؛ امسال فروش نفت خیلی بهتر از سال های گذشته بوده است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره لزوم تغییرات در روند تدوین بودجه برای تغییر در نحوه تخصیص ها گفت: کمیسیون برنامه بودجه پیشنهادی برای تغییر در روند بررسی و تدوین بودجه ارائه کرد که به موجب آن بررسی بودجه دو مرحله‌ای می‌شد. این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت لذا امسال روند بررسی و تدوین بودجه همچون ادوار گذشته بوده و دو مرحله ای نمی‌شود. شاید در سال های آینده تغییراتی به وجود آید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا