ورود سامانه بارشی به کشور از روز چهارشنبه/ آلودگی هوا در کلان‌شهرها تداوم دارد

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه به کشور، گفت: آلودگی هوا در اغلب کلان‌شهرها تا اواخر روز چهارشنبه تداوم دارد.

به گزارش ارک خبر، «صادق ضیاییان» در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز (یکشنبه) تا روز چهارشنبه وضعیت آلودگی هوا در تهران و باقی کلان‌شهرهای صنعتی ادامه دارد و فقط در روز سه‌شنبه هوای کلان‌شهر تبریز و ارومیه به دلیل ورود سامانه بارشی و وزش باد از میزان آلودگی‌ها کاسته خواهد شد.

وی از ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: با ورود این سامانه بارشی ابتدا روز چهارشنبه در بوشهر، شمال فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان و ایلام بارش‌ها آغاز می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: همچنین بارش‌ها در آذربایجان شرقی، زنجان، همدان و مرکزی تا روز چهارشنبه خفیف خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد:دامنه بارش‌ها در کشور در روز پنجشنبه گسترده‌تری خواهد شد و تا همدان، قم، تهران سمنان، خراسان شمالی، رضوی و اصفهان را هم در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بارش‌های سیل‌آسایی را در روز چهارشنبه پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: بارش برف سنگینی را نیز در ارتفاعات لرستان خواهیم داشت و بارش برف خوبی هم روز پنجشنبه در استان مرکزی و همدان پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: صبح روز جمعه بارش‌ها به صورت خفیف در استان‌های یاد شده ادامه دارد و در نهایت سامانه بارشی روز جمعه از کشور خارج می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا