احتمال انتشار ویروس BQ1 در تبریز / بازگشت پروتکل‌های بهداشتی / سویه در حال افزایش است 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این سویه در کشورهای مختلف دیده شده و در کشور ما در برخی از شهرها نیز در حال افزایش است و احتمال درگیری این نوع سویه در تبریز نیز وجود دارد.

به گزارش ارک خبر ،”جواد احمدیان” در گفتگو با نصر در رابطه با سویه جدید ویروس کرونا گفت: سویه جدید بیماری کرونا سویه ای از امیکرون و از نوع BQ1 است.

وی ادامه داد: این سویه در کشورهای مختلف دیده شده و در کشور ما در برخی از شهرها نیز در حال افزایش است و احتمال درگیری این نوع سویه در تبریز نیز وجود دارد.

احمدیان با اشاره به علائم این سویه گفت: علایمی که این سویه دارد مشابه دیگر سویه های کرونا است‌؛ آب ریزش بینی، تب، درگیری گلو، درد عضلانی و در کودکان علائم گوارشی دارد.

وی ضمن توصیه به پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: برای پیشگیری بهترین راه کنترل، رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در مناطق پرتراکم، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل هایی که بیشتر از طریق تنفسی می باشد لازم و ضروری است.

احمدیان اضافه کرد: کسانی که واکسن کرونا را تزریق کرده و ۶ ماه از زمان آخرین واکسن گذشته است، یک دوز دیگر باید تزریق کنند تا ایمنی بدنشان تقویت شده یا این‌که در صورت گرفتاری علائم خفیفی خواهند داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان افزود: تا این لحظه درمان اختصاصی و مناسب برای کرونا وجود ندارد، کسانی که علائم سرماخوردگی داشته باشند حداقل ۵ روز در خانه استراحت کرده و در اجتماع و محل های پرتراکم حضور پیدا نکنند و  استفاده از مایعات، آنتی هیستامین و دارو های ضد درد نیز موثر است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا