ایران کشوری امن در خاورمیانه برای گردشگران خارجی است

خبرگزاری ارک – استاد و مدیر گروه برنامه ریزی گردشگری پایدار دانشگاه مونت پلیه فرانسه گفت: یکی از مولفه های گردشگری پایدار تضمین امنیت گردشگر است و جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت برای گردشگران خارجی به خوبی عمل کرده است.

پروفسور دومینیک کروزه روز سه شنبه در حاشیه نشست علمی ‘تجارب کشور فرانسه در گردشگری پایدار’ در جهاد دانشگاهی مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سفر سالانه بسیاری از گردشگران خارجی به کشور ایران نشان از امنیت گردشگران در این کشور دارد.
وی با اشاره به حملات گروه های تکفیری در شهر پاریس اظهار کرد: با وجود شرایط نا امن در پاریس می توان گفت در آینده نه چندان دور درصدی از گردشگران این کشور کاهش می یابد و گردشگران تمایلی برای سفر به فرانسه و شهر پاریس نخواهند داشت.
وی با اشاره به ساختار های گردشگری در ایران گفت: کشور ایران از نظر ساختار و آمادگی جذب و پذیرایی از گردشگران خارجی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و می تواند با تبلیغات بین المللی برای افزایش جذب گردشگر خارجی اقدام کند.
پروفسور دومینیک کروزه افزود: ایران در مقایسه با کشور فیلیپین و دیگر کشورها شرایط مناسب تر در زیر ساخت های گردشگری دارد.
در نشست علمی ‘تجارب کشور فرانسه در گردشگری پایدار’ در مشهد تفاهمنامه همکاریهای آموزشی و پژوهشی گردشگری و هتلداری میان پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و دانشگاه مون پلیه فرانسه امضا شد.
دانشگاه مون پلیه در قالب سه مجتمع دانشگاهی به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش عالی فرانسه، در جنوب این کشور و نزدیکی سواحل شمالی دریای مدیترانه در شهری به همین نام قرار دارد.
جهاد دانشگاهی واحد مشهد نیز سه پژوهشکده شامل گردشگری، علوم و فناوری مواد غذایی و زیست فناوری صنعتی دارد.
در هر یک از این پژوهشکده ها اعضای هیات علمی و پژوهشگران در قالب سه گروه فعالیت دارند. سالانه بطور متوسط 80 طرح تحقیقاتی کاربردی در جهاد دانشگاهی مشهد اجرا می شود.
استان خراسان رضوی سالانه 25 میلیون گردشگر داخلی و دو میلیون گردشگر خارجی دارد.
بر اساس آمار استانداری خراسان رضوی طی چهار ماه نخست امسال 16 میلیون گردشگر داخلی و 503 هزار گردشگر خارجی به مشهد سفر کرده اند.

منبع: ایرنا

دکمه بازگشت به بالا