با ۹ خودروی کیا که در بورس کالا عرضه شده اند، آشنا شوید

داستان واردات خودرو به ایران، سرانجام پس از پیش بینی ها و چالش های مختلف وارد فاز اجرائی شده است. برهمین اساس نخستین وارداتی ها در بورس کالا پذیرش شدند.

به گزارش ارک خبر،

کیا پگاس

پگاس یکی از محصولات خودرویی با لوگوی کیا است که از سال ۲۰۱۷ توسط ائتلاف دانگ فنگ یوئدا کیا تولید و با نام پگاش در چین و بخش هایی از خاورمیانه عرضه شده است. در این خودرو از پیشرانه ۱٫۴ لیتری kappa II با جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

۹۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۳۲ نیوتن متر استفاده شده است. برای این خودروی محور عقب شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۱۳٫۱ ثانیه ثبت شده که نشانگر عملکرد کند پیشرانه است. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۷۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

در بخش جعبه دنده نمونه ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی با توجه به آپشن قابل انتخاب است

کیا ریو

ریو بیش از سایر محصولات کیا البته اگر پراید را کنار بگذاریم برای ما آشنا و شناخته شده، محسوب می شود. مدل جدید ریو در کلاس های متنوع سدان و هاچ بک تولید می شود اما همچنان هاچ بک آن جذاب ترین تریم است. در بخش پیشرانه از نمونه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱٫۶ لیتری با ۱۲۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر استفاده شده است. در بخش جعبه دنده نمونه سی وی تی ارائه می شود.

کیا سونت

این کراس اوور کوچک را بیشتر با بازار هند می شناسند. یک فرمول جمع و جور اقتصادی که می تواند گزینه ای مناسب برای علاقه مندان به کلاس کراس اوور باشد. سونت با ۲ آپشن در بخش پیشرانه در بازار هند معرفی شد که اولی نمونه اسمارت استریم ۱ لیتری در هماهنگی با جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه و دیگری نمونه ۱٫۵ لیتری. پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر برابر با ۸۸ اسب بخار خروجی و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد. جالب آنکه سونت در بازار هند، ۷ تریم متنوع دارد.

کیا سلتوس

سلتوس جز جدیدترین کراس اوورهای مجموعه کیا است که در واقع حد میانی کیا سول و اسپورتیج محسوب می شود. مدل پایه سلتوس از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۶ اسب بخار خروجی استفاده می کند اما تریم توربو نیز با پیشرانه ۱٫۶ لیتری و ۱۷۵ اسب بخار خروجی برای آن در نظر گرفته شده است.

نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود.

سلتوس نامی است که در افسانه های یونانی برای اشاره به پسر هرکول استفاده شده است. اولین بار در سال  ۲۰۱۸ و به شکل مفهومی معرفی شد.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا