رفع التهاب بازار خودرو تا چند ماه دیگر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که خودرو باید از یک کالای سرمایه ای به کالای خدماتی تبدیل شود، گفت: وضعیت کنونی بازار خودرو یک فضای کذایی است که قطعا در چند ماه آینده وضعیت تامین خودرو به مراتب بهبود خواهد یافت و بر این اساس مردم فریب فضای تبلیغاتی دلالان را نخوردند.

به گزارش ارک خبر.صابر پرنیان در برنامه “چرتکه” از رادیو تبریز با اشاره به این که در آذربایجان شرقی قطعه سازان و مجموعه سازان بسیار خوبی وجود دارد، افزود: به منظور ایجاد ارزش افزوده در این صنعت، حتما باید خودروی تولیدی که قطعه سازان و مجموعه سازان ما را پشتیبانی کند ایجاد شود.

وی با تاکید بر این که به دنبال ایجاد یک خودروساز با برندی باکیفیت و قیمت مناسب در آذربایجان شرقی هستیم، گفت: در این خصوص تقریبا مجوزهای مقدماتی اخذ شده است و امیدواریم تا قبل از پایان امسال خبر خوشی به مردم داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی در تولید خودروهای تجاری قطب تولید کشور است، افزود: در بخش خودروی سواری در استان دو کارخانه وجود دارد که در حال حاضر یکی از این کارخانه ها به دلیل مشکلات قضایی تعطیل است ولی در بخش قطعه سازی و مجموعه سازی مانند تولید موتور، گیربکس و ملحقات خودرو قطب تولید کشور هستیم.

پرنیان اضافه کرد: در جریان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو در تبریز ۴۰ شرکت حضور یافته بودند که سه تفاهم نامه همکاری مابین قطعه سازان، مجموعه سازان و ماشین سازان استان و شرکت های بزرگ خودروساز با هدف افزایش سهم تولید قطعات و فروش استان در سبد کشور منعقد شد.

وی افزایش تولید قطعات خودرو در استان را موجب ایجاد اشتغال و تولید ثروت دانست و گفت: اگر سرمایه گذاری خودروسازان در استان افزایش یابد در واقع تکنولوژی ها و ماشین آلات جدید وارد استان می شود و حجم تولید افزایش می یابد بنا بر این قراردادهای منعقد شده در راستای تقویت اقتصاد و تقویت قطعه سازان استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که کسب و کارهای بخش خصوصی رشد زیادی یافته است، افزود: در حال حاضر مردم به عنوان مصرف کننده نهایی از قیمت، کیفیت و نحوه دسترسی و تامین خودرو ناراضی هستند چرا که در شرکت های خودروسازی مدیریت و نگرش دولتی حاکم است در صورتی که دولت ها باید تسهیل گر و بسترسازی مناسب برای بهبود بخش تولید باشد.

وی با بیان این که خودرو باید از یک کالای سرمایه ای به کالای خدماتی تبدیل شود، گفت: وضعیت کنونی بازار خودرو یک فضای کذایی است که قطعا در چند ماه آینده وضعیت تامین خودرو به مراتب بهبود خواهد یافت و در فضای خودرو گشایش بزرگی خواهد شد بر این اساس مردم فریب فضای تبلیغاتی دلالان را نخوردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با تبدیل آذربایجان شرقی به یک استان پایدار صنعتی و اقتصادی، باید قطعه سازان، مجموعه سازان و در نهایت خودروسازان را تقویت کنیم.

پرنیان ادامه داد: یکی از چالش های صنعتی به ویژه در صنعت قطعه سازی نبود برندی مشترک با حجم تولید انبوه است این در حالی است که اگر حجم تولید افزایش یابد قیمت تمام شده و میزان سرمایه گذاری نیز کاهش می یابد.

وی با بیان این که در بخش های تولید و صنعت حرکت های خوبی شروع شده است، افزود: با توجه به کثرت تعداد قطعه سازان استان باید به منظور توانمندسازی این صنعت، زنجیره و هلدینگی تشکیل شود تا با مدیریتی واحد تحولی اساسی در این بخش ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت بالای تولید خودروهای باکیفیت گفت: با اقدامات مهمی که در شرکت های دانش بنیان در جریان است و همچنین مطالبات مردم در آینده بسیار نزدیک بازار خودرو به تعادل خواهد رسید.

پرنیان تاکید کرد: با بهره گیری از سامانه جامع تجارت تمام کالاهای وارداتی و تولیدی در کشور رصد می شود یعنی به عبارتی از این به بعد هر کالایی که شناسه نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق محسوب می شود.

وی افزود: با اجرای دقیق طرح سامانه جامع تجارت از ورود تولیدات زیرزمینی و کالاهای بی کیفیت قاچاق به بازار جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا