اختلاف ۵۵ درجه‌ ای دمای سردترین و گرم‌ ترین نقاط کشور

سرما و یخبندان به ۴۱۰ شهر ایران گسترش یافت و فریمان با دمای ۲۸ زیر صفر و سراب با 27 زیر صفر سردترین شهرهای ایران بودند.

به گزارش ارک خبر، با ادامه نفوذ سرما به عرض‌های جنوبی‌تر، امروز دمای هوا در حدود ۴۱۳ شهر و ایستگاه هواشناسی به زیر صفر درجه رسید و یخبندان بخش وسیعی از کشور را فرا گرفت.

کاهش دما در شرق کشور محسوس تر است به طوریکه صبح امروز فریمان در خراسان رضوی با دمای ۲۸- درجه سلسیوس سردترین شهر کشور شد و دمای هوا در حداقل پنج ایستگاه هواشناسی خراسان های شمالی و رضوی سردتر از ۲۰- درجه سلسیوس شد.

به طور کلی پس از فریمان، ایستگاه های «سراب» در آذربایجان شرقی با دمای ۲۶.۵-، باخرز در خراسان رضوی ۲۵.۵-،‌ قوچان در خراسان رضوی ۲۳.۸-،‌ کوسه در خراسان شمالی ۲۳.۴-، گلمکان در خراسان رضوی ۲۱- و تایباد در خراسان رضوی با  دمای ۲۰.۳- سردترین ایستگاه های کشور شدند.

صبح امروز کمینه دمای هوا در سرخش، نیشابور و مشهد مقدس نیز به حدود ۱۸- درجه سلسیوس رسید.

گزارش فارس حاکی است، در ۲۴ ساعت گذشته چابهار با ۲۷.۴ درجه بالای صفر گرم ترین نقطه ایران و فریمان با ۲۸ درجه زیر صفر و سراب با ۲۷ درجه زیر صفر سردترین نقاط ایران بود.

افشین ابراهیمی، مسؤول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم فعالیت توده هوای سرد سیبری در استان تا اواخر روز جمعه این هفته، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت ۶ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود.

وی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به منفی ۱۰ درجه سانتی گراد و در گرمترین زمان به یک درجه زیر صفر رسید.

ابراهیمی ادامه داد: از اوایل روز شنبه هفته آینده با خروج توده هوای سرد سیبری از جو استان، دمای هوا به صورت نسبی تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا