بارش باران و برف آذربایجان‌شرقی را فر ا می‌ گیرد

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) بارش باران و برف استان را فرا می گیرد.

به گزارش ارک خبر،محمد امیدفر با بیان اینکه این سامانه تا روز دوشنبه فعال خواهد بود، افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بروز پدیده مه می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه موجب ناپایداری جو استان می شود، اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی در مناطق کوهستانی و سردسیر موجب بارش برف و در مناطق گرمسیر بارش باران می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: مسافران و رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر پیش بینی های لازم را انجام داده و با خود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۱۶ درجه و میانه و جلفا با دمای منفی چهار درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای هوای تبریز به منفی ۹ درجه سانتی گراد رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا