تکالیف نوروزی دانش‌آموزان بر پایه یادگیری مستمر است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان‌های گذشته پیک نوروزی بار روانی برای دانش آموزان ایجاد می‌کرد اما اکنون برخلاف سابق، بسیاری از تکالیف نوروزی در نظر گرفته شده از جنس رفتارگرایی و یادگیری مستمر است.

به گزارش ارک خبر،معصومه نجفی پازوکی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: در نوروز حدود ۱۵ روز ارتباط دانش‌آموزان با فضای آموزشی قطع می‌شود و برنامه نوروز ۱۴۰۲ از جنس یادگیری مستمر در ایام تعطیلات است.

نجفی  پازوکی یادآور شد: میهمانی لاله‌ها، لحظه تحویل سال، میهمانی بهار، میهمانی خانواده و میهمانی خدا و میهمانی طبیعت بستری برای فعالیت‌های یادگیری است که دانش آموزان در فضای شش ساحتی تربیتی فعالیت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پنجشنبه آخر سال هم خانواده‌ها برای ادای احترام حاضر می‌شوند و یادی از گذشتگان می‌کنند که این موضوع می‌تواند سوژه‌ای برای دانش آموزان باشد.

وی افزود: کانالی طراحی شده است که ۹ میلیون دانش آموز در آن عضو هستند همچنین کانال‌هایی برای معاونت‌ها طراحی شده است که با تعداد محدود پیام‌هایی را برای دانش‌آموزان در این کانال‌ها قرار می‌دهیم؛ نخستین پیام با موضوع ورزش است و سایر پیام‌ها از نوع تربیتی و فضای تربیتی گسترده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یادآور شد: پیام‌های دیگر مربوط به سلامت است زیرا در ماه رمضان موضوع تغذیه اهمیت دارد همچنین تلاوت آیاتی از قرآن کریم با قاری کودک برای دانش آموزان منتشر می‌شود. محتوای مربوط به محیط زیست با توجه به میهمانی طبیعت و صرفه جویی در منابع هم حائز اهمیت است.

نجفی پازوکی ادامه داد: یادگیری پویا و خلاق برای دانش آموزان را در نظر داریم، دانش آموزان هر کدام از موضوعات را می‌توانند انتخاب کنند و تولیداتی مانند عکس، گزارش‌نویسی، دلنوشته و تولیداتی برحسب علایق خود داشته باشند.

احتمال تمدید ثبت نام آزمون استخدامی معلمان ابتدایی

وی درباره برگزاری آزمون استخدامی برای جذب معلم ابتدایی توضیح داد: امروز آخرین روز ثبت نام آزمون استخدامی است که احتمال تمدید هم وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جذب معلم ابتدایی بسیار مهم است، گفت: ظرفیت جذب ۲۸ هزار معلم فراهم شد که در اردیبهشت آزمون برگزار می‌شود و پس از پذیرش، دوره‌هایی برای آنها طراحی خواهد شد و سعی شده برای آزمون مسیر دقیقی طراحی شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا