حضور ۲۲۰ تیم گشتی پلیس در جاده های آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی اعلام کرد: برای ارتقای انضباط ترافیکی و برخورد با تخلفات رانندگی ۲۲۰ تیم گشتی پلیس در جاده های مختلف استان ساماندهی شده اند.

به گزارش ارک خبر،سرهنگ رضا کریمی نژاد افزود: در طرح نوروزی امسال پلیس ۶۵ تیم گشتی نامحسوس هم در بزرگراه‌های استان بر تخلفات رانندگی نظارت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در بروز تصادفات چهار عامل انسانی، راه، وسیله نقلیه و شرایط محیطی نقش ایفا می‌کنند افزود: عامل انسانی در بروز تصادفات جاده‌ای با ۸۰ درصد، بیشترین نقش را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ کریمی نژاد اظهار کرد: برای کاهش نقش عامل انسانی در بروز تصادفات جاده‌ای در استان، پلیس راه در اتوبان کسایی تبریز تا پلیس راه آذرشهر و تبریز – صوفیان گشت‌های موتوری راه اندازی کرده است.

رئیس پلیس راه‌ آذربایجان شرقی، استقرار ۱۴ جرثقیل سنگین و نیمه سنگین در پاسگاه‌های پلیس راه استان برای ارائه خدمات رایگان به رانندگان خودرو‌های دارای نقص فنی، ترمیم خط کشی راه‌ها برای آشکارسازی وضعت علائم راه و اعمال محدودیت برای تردد خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در مسیر بستان آباد تا سرچم و بالعکس در ایام نوروز را از جمله تمهیدات پلیس راه در این ایام برشمرد.

سرهنگ کریمی نژاد ادامه داد: در این ایام در بزرگراه تبریز – سهند به صورت شبانه روزی و در جاده مراغه – هشترود نیز از ساعت ۹ شب تا هفت صبح برای تردد خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین محدودیت اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه تا ۱۵ فروردین سال آینده طرحهای عمرانی در حریم جاده‌ها تعطیل شده است یادآوری کرد: تبلیغات محیطی حاوی پیام‌های ایمنی و ترافیکی در قالب سه هزار بنر صورت می گیرد و دو هزار تراکت برای این منظور چاپ و در جاده‌های پرتردد بین مردم و کاربران جاده‌ای توزیع می‌شود.

رئیس پلیس راه استان استقرار تیم‌های راهداری و پلیس راه در ۷۱ نقطه حادثه خیز، نصب ۵۰ چراغ پلیسی چشمک زن در جاده‌ها و پوشش ترافیکی با بکارگیری و استقرار بیش از ۷۰۰ نیروی انسانی از دیگر اقدامات پلیس راه برای طرح ارتقای ایمنی سفر‌های نوروزی اعلام کرد.

سرهنگ کریمی نژاد خاطرنشان کرد: یکصد دستگاه سامانه ثبت تخلفات جاده ای، ۲۴ دستگاه ثبت سرعت غیرمجاز، سه سامانه توزین در حرکت و ۶۵ دوربین سیار در جاده‌های استان فعال است.

وی یادآوری کرد: با اجرای طرح ایمنی سفر‌های نوروزی در نوروز سال ۱۴۰۱ میزان تصادفات نسبت به نوروز سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹ درصد کاهش یافت و تلاش می‌شود با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف و امدادی و کاربران جاده ای، میزان تصادفات در نوروز امسال به صورت چشمگیری کاهش یابد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا