شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت و توانمندی سازمان همیاری استفاده کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه اقدامات و برنامه‌های شهرداری‌ها در معرض رویت و قضاوت شهروندان است و عملکرد شهرداران یکی از عوامل موثر در رضایت‌مندی مردم از نظام و دولت به شمار می‌رود.

به گزارش ارک خبر، سردار عابدین خرّم در نشست شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان، با بیان اینکه توان دستگاه‌ها محدود است و باید از مشارکت مردم استفاده کنیم، افزود: در طول ۴ دهه گذشته ثابت شده است که هرجا برای مردم نقش تعریف کرده و از توانمندی مردم بهره برده‌ایم موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده است.

وی بر شفافیت، انضباط مالی و حل معضل نیروهای ناکارآمد در شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: باید به دنبال حرفه‌ای کردن سازمان‌های خود باشیم که این امر وابسته به کارآمدی، توانمندی و تخصص نیروی انسانی است.

خرّم به شهرداران توصیه کرد از پذیرش نیروی مازاد در شهرداری‌ها خودداری کرده و از تمام نیروهای موجود متناسب با توانمندی آنها استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه شهری و لزوم برنامه‌ریزی شهرداران برای جذب سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: گردشگری یکی از راه‌های اصلی جذب سرمایه‌گذاری و عمران و آبادانی شهرهاست که تحول در این زمینه نیازمند اهتمام جدی شهرداران است.

خرّم با اشاره به عقب‌ماندگی ۱۵ ساله استان در حوزه حمل‌ونقل عمومی، گفت: در طول ۱۰ سال گذشته، تعداد وسائط نقلیه عمومی درشهر تبریز به‌ صورت مستمر کاهش داشته و شهرهای دیگر هم دچار چنین وضعیتی هستند که موجب افزایش ترافیک در شهرها شده است.

وی افزود: خوشبختانه امسال در شهر تبریز کارهای خوبی برای جبران این کاستی شروع شده و در سایر شهرها هم باید به صورت جدی دنبال شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر محله‌محوری و تمرکززدایی از خدمات شهری تاکید کرد و گفت: محله‌محوری جزو هویت‌های تاریخی و فرهنگی مردم تبریز و آذربایجان است که باید برای احیا و صیانت از آن اقدامات اساسی انجام داد.

وی همچنین از شهرداران استان خواست تا با نظافت و زیباسازی شهرها زمینه‌ای فراهم کنند تا حضور در شهرها برای مسافران وگردشگران نوروزی جذاب و خاطره‌انگیز باشد.

عابدین خرم همچنین از انضباط مالی حاکم‌ بر سازمان همیاری شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی، قدردانی کرد و خواستار افزایش تعامل همه جانبه شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان با سازمان همیاری به عنوان یک مجموعه امین و کاربلد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا