توزیع ۸۴۰ تن مرغ منجمد در یک هفته برای تنظیم بازار

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد تعادل در بازار علاوه بر مرغ گرم آماده طبخ که روزانه کشتار و در سطح استان عرضه می شود، ۸۴۰ تن مرغ منجمد در آذربایجان شرقی در آخرین هفته ماه مبارک رمضان توزیع می شود.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایسنا؛ اکبر فتحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای ایجاد تعادل در بازار در آذربایجان شرقی ۸۴۰ تن مرغ منجمد از ۲۶ تا ۳۱ فرودین ماه توزیع می شود که ۴۲۰ تن مرغ منجمد در سطح شهر تبریز و ۴۲۰ نیز در سایر شهرستانهای استان توزیع می شود.

وی قیمت مرغ منجمد درب سردخانه پشتیبانی امور دام را هرکیلو ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت فروش هر کیلو مرغ منجمد برای مصرف کننده ۴۴ هزار تومان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، بیان کرد: سهمیه مرغ منجمد شهرستان‌ها از طریق شبکه توزیع کشتارگاه های آذرمرغ، آرازمرغ، آذران مرغ، سحرمرغ، جهان مرغ، بابازاده، مرغ آوران، تک مرغ،اکبری، پورفرج و قافلانکوه تامین می‌شود.

وی ادامه ادامه داد: توزیع در سطح شهر تبریز علاوه بر شبکه توزیع کشتارگاه‌های مذکور، از طریق صدور حواله برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، اتحادیه‌ها همچون اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت (اسکاد)، اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارگران (امکان)، اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان استان ، تعاونی روستایی ، کاسبان امین ، سامانه بازرگام و واحدهای سیار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر مراکز فوق مرغ منجمد از طریق غرفه های تعبیه شده در تبریز به نشانی های استاندارد، باغمیشه روبروی آتش‌نشانی، کمربندی میانی( میدان نیایش)، قراملک، ارم (آخر ۴۲ متری بازارچه انقلاب)، زعفرانیه، مارالان و شنب غازان(خیابان دامپزشکی) توزیع می شود، خاطرنشان کرد: همچنین ۹ ماشین سیار آماده هر لحظه در محل‌هایی مثل جهاد کشاورزی، کارخانه‌ها و … آماده توزیع مرغ منجمد هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرغ مورد نیاز استان به میزان کافی تهیه و ذخیره سازی شده و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد، ادامه داد: توزیع مرغ منجمد تا زمان ایجاد تعادل و تنظیم بازار مرغ تداوم می یابد.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال و در ماه مبارک رمضان تا ۲۴ فروردین ماه ، ۱۳۰۰ تن مرغ منجمد در سطح استان آذربایجان شرقی توزیع شده است.

فتحی افزود: همچنین برابر هماهنگی‌های به عمل آمده نسبت به تامین ۳۴ تن گوشت گرم گوساله و گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری و توزیع آن در سطح استان در روزهای اخیر اقدام شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا