مهارت آموزی در گام دوم انقلاب گامی برای اشتغال پایدار و رشد تولید

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، مهارت آموزی در گام دوم انقلاب را گامی برای اشتغال پایدار و رشد تولید عنوان کرد.

به گزارش ارک خبر،حسین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه کارگران در شکوفایی اقتصادی کشور اظهار کرد: هفته کارگر فرصت بسیار مناسبی برای بیان دستاوردهای بزرگ کارگران است و باید در همه حال قدردان تلاش‌های ارزشمند کارگران در تمام عرصه‌ها باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: یکی از اهداف راهبردی در اجرای برنامه‌های هفته کارگر امید آفرینی در جامعه کار و تلاش و قشر پرتلاش کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ را ۴۵ هزار و ۷۹۴ و میزان تحقق آن را ۵۹ هزار و ۳۷۰ شغل معادل ۱۲۹/۵درصد اعلام کرد.

فتحی متذکر شد: در سال جدید تعهد اشتغال استان ۴۷ هزار و ۱۵۶ شغل به تفکیک حوزه‌های مختلف اقتصادی بوده که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از پرداخت ۷۰۶ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب ۲۸۱ فقره درخواست به متقاضیان پرداخت شده است.

فتحی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات یاد شده، یکهزار و ۸۹۳ فرصت شغلی جدید برای روستاییان ایجاد شد، افزود: فرصت شغلی برای روستاییان نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۲ برابر بیشتر بوده است.

وی افزود؛ با همکاری و همراهی مجموعه ادارات تعداد مستمر بگیران بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۲ هزار نفر به ۸ هزار نفر کاهش یافته است.

فتحی در واکنش به اظهارات افرادی که معتقدند افزایش حقوق کارگر باعث ریزش نیروی کار می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته با افزایش حقوق ۵۷ درصدی حقوق کارگران مواجه بودیم اما ریزیش کارگز نسبت به سال گذشته کمتر شد.

پایان پیام/

دکمه بازگشت به بالا