تعویق جشنواره فرهنگی ورزشی قره‌قیه به دلیل خشکسالی!

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: بروز خشکسالی در منطقه قره قیه کلیبر، جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان در این منطقه را به تعویق انداخت.

به گزارش ارک خبر،به نقل از ایرنا، حبیب ستوده نژاد روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: این جشنواره همه ساله با محوریت بازتاب کوچ عشایر در اردیبهشت ماه در منطقه قشلاق هارنا شهرستان کلیبر برگزار می‌شد که با اعلام مسئولان این شهرستان به علت خشکسالی به تعویق افتاد و قرار شد بیست‌ و هشتمین دوره این جشنواره در فصل پاییز برگزار شود.

وی افزود: فرماندار شهرستان کلیبر به منظور امکان‌سنجی برگزاری جشنواره از شرایط منطقه بازدید و اعلام کرد که به دلیل وقوع خشکسالی امکان انجام مسابقات در اردیبهشت ماه وجود ندارد.

ستوده نژاد تصریح کرد: کاهش میزان بارندگی‌ها باعث شده تا عشایر منطقه تصمیم به کوچ زودهنگام بگیرند و از طرفی، این شرایط آب‌وهوایی بر محیط تاثیر نامطلوبی داشته و منطقه هارنا سرسبزی خود را در این مقطع از سال از دست داده از همین رو، تصمیم بر این شد تا مسابقات به جای فصل بهار در فصل پاییز برگزار شود.

بر اساس این گزارش، برگزاری جشنواره‌ فرهنگی و ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی تحت عنوان «قره‌قیه» که شامل مسابقات ورزشی اسب‌دوانی، شترسواری، دوومیدانی و همچنین برنامه‌های فرهنگی و موسیقی عشایر است از سال ۱۳۷۰ در منطقه قشلاقی هارنا در شهرستان کلیبر آغاز شده است.

تاکنون ۲۷ دوره این جشنواره برگزار شده و چهار دوره آن نیز به ترتیب در سال ۱۳۷۷ به دلیل برخی مشکلات اجرایی، در سال ۱۳۸۵ به دلیل حادثه سیل و در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز به علت شیوع بیماری همه‌گیر کووید۱۹ (کرونا) برگزار نشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا