رونق صنعت کفش تبریز نیازمند برنامه ریزی هدفمند است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت کفش تبریز مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: تدوین برنامه های هدفمند و موثر لازمه رونق این صنعت و قرارگرفتن آن در مسیر پیشرفت و بازیابی جایگاه واقعی است.

به گزارش ارک خبر‌،صابر پرنیان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل زنجیره تولید تا مصرف در تمام صنایع به ویژه صنعت کفش مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در زمینه تامین مواد اولیه، اعطای تسهیلات بانکی و رونق کسب و کار در این صنعت، باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به شهرت صنعت کفش تبریز و ضروت حمایت از آن در دنیا افزود: اتحادیه تولیدکنندگان کفش تبریز باید با تمام دستگاه های متولی همکاری لازم را داشته باشد تا زنجیره تامین صنعت کفش تبریز تکمیل شود و رونق یابد.

۶۰ هزار نفر در تبریز به طور مستقیم در این صنعت مشغول فعالیتند و در کنار ۵۵ واحد صنعتی بزرگ که در این حوزه فعال هستند بیش از سه هزار و ۶۸۰ واحد تولیدی، خدماتی و فروش نیز در این زمینه فعالیت و حدود ۱۱۰ هزار نفر از این طریق ارتزاق می کنند.

یکهزار و ۵۰ واحد در بخش تولید، ۱۸۰ واحد در بخش خدمات و بقیه در بخش فروش و یکهزار واحد نیز بدون پروانه کسب در قالب کارگاه های کوچک فعال است که ۸۰ درصد تولیدات این واحدها چرمی و ۲۰ درصد غیرچرمی است و ۶۰ درصد کفش مردانه، ۳۰ درصد زنانه و ۱۰ درصد متفرقه و بچگانه تولید می کنند.

مسائل زیست محیطی اکتشافات معدنی در اطراف غار چپر بررسی شود

پرنیان همچنین به فعالیت های اکتشاف معدن در اطراف غار چپر در مراغه اشاره کرد و از معاونت معادن سازمان متبوعش خواست تا با همکاری نهادهای متولی، جوانب زیست محیطی این امر را بررسی و گزارش آن را برای رفع نگرانی های اهالی منطقه ارایه کند.

غار چپر در سه طبقه دارای تالارهای کوچک، بزرگ، دالان‌های پیچ در پیچ و پوشیده از قندیل‌های گُل کَلمی و آبشارهای آهکی است، به خاطر تنگ بودن دهانه غار ورود آن توسط افراد غیر فنی سخت است. غار چپر در دامنه دره‌ای زیبا به همین نام در شرق روستای چوان سفلی در شمال شرقی شهر مراغه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا