انتقال واحدهای آبکاری اجرایی می‌شود/ممنوعیت صدور پروانه فعالیت جدید

واحدهای آبکاری در تبریز، به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی های محیط زیستی به شهرک‌های صنعتی مجاز منتقل می‌شوند.

به گزارش ارک خبر،جلسه هماهنگی ساماندهی و انتقال واحد های صنفی آبکاری که جزو مشاغل آلاینده محسوب می شود، با حضور سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز، رییس محیط زیست شهرستان تبریز و نمایندگان اتاق اصناف و اتحادیه آبکاران برگزار شد.

مهدی کیانی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ واحد آبکاری در تبریز گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی محیط زیستی ضرورت دارد فرایند انتقال این واحدها به شهرک های صنعتی مجاز تسریع شود.

وی اظهار کرد: فاضلاب های حاصل از فعالیت صنوف آبکاری به لحاظ وجود فلزات سنگین و میزان تاثیرگذاری بالا بر آبهای زیرزمینی بسیار خطرناک و برای سلامت شهروندان تهدید جدی است.

سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با اشاره به مصوبه کارگروه استانی ماده ۱۴ مربوط به انتقال صنایع آلاینده در مورد انتخاب یکی از شهرک‌های صنعتی برای استقرار این نوع واحدها تشریح کرد: این اقدام ضمن رفع خطرات زیست محیطی دارای مشوق هایی برای حمایت از اصناف مربوطه و توسعه فعالیت های این واحدها است.

کیانی در این جلسه ضمن اشاره به آیین نامه ساماندهی مشاغل تاکید کرد: صدور هرگونه پروانه فعالیت جدید برای این صنف در تبریز ممنوع بوده و بعد از تکمیل فرایند انتقال واحدها، از فعالیت این صنف در محدوده شهری جلوگیری به عمل خواهد آمد.

در این جلسه ضمن دریافت نظرات و پیشنهادات نمایندگان اتحادیه آبکاران در مورد فرایند انتخاب شهرک صنعتی میزبان و همچنین مشکلات مربوط به صدور پروانه های فعالیت از طریق پنجره واحد، تصمیمات و هماهنگی های لازم برای نحوه اجرایی شدن این طرح اتخاد شد.

دکمه بازگشت به بالا