تیم لیگ برتری فوتسال مراغه همچنان نیازمند اسپانسر

تیم فوتسال شهدای گمنام مراغه که سال گذشته در لیگ دسته یک امیدهای کشور به قهرمانی رسید، حدود چهارماه دیگر همراه با تیم مس سونگون و به نمایندگی از آذربایجان‌شرقی در لیگ برتر شرکت می‌کند اما همچنان تکلیف اسپانسر تیم مشخص نیست.

به گزارش ارک خبر،این تیم خصوصی با ترکیب پنج بازیکن بومی، طی سال گذشته با کمترین هزینه مالی در لیگ دسته یک امیدهای کشور اول شد و گفته می‌شود که در ارزیابی‌ها امتیاز بالاتری از مس سونگون دارد.

اما حکایت حضور تیم شهدای گمنام مراغه در لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور با لیگ دسته یک، کمی تفاوت دارد زیرا جذب بازیکنان، تامین امکانات در سطح لیگ و میزبانی از تیم‌ها به تامین هزینه قابل توجه و در حقیقت پشتیبان مالی قوی نیازمند است.

ضمن اینکه بازیکنان این تیم در لیگ دسته یک بدون دریافت هیچ مبلغی و با کمترین امکانات در خدمت تیم بودند و تنها به پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب بازیکنان غیربومی بسنده شده بود.

هزینه‌های حداقلی این تیم در لیگ دسته یک هم با توصیه مسئولان دولتی و مشارکت برخی فعالان اقتصادی شهرستان تامین شده بود و اکنون نیز ضرورت مساعدت مسئولان در افکار عمومی مطرح می‌شود اما نکته اینجاست که برای پشتیبانی مالی از این تیم خصوصی باید واحدهای صنعتی فعال منطقه دست به کار شوند زیرا توان مسئولان دولتی بسیار محدود و نقش آنان انگیزشی است.

«بهروز نصیری»، مدیر تیم شهدای گمنام مراغه در مورد ورود این تیم به رقابت‌های استانی و کشوری می‌گوید: این تیم در سال ۱۳۹۷ از شهرستان به مرحله استانی راه یافت و طی سال ۱۳۹۹ با قهرمانی در استان به دسته دوم کشوری صعود کرد.

به گفته وی تیم شهدای گمنام مراغه طی سال ۱۴۰۰ در دسته یک پنجم شد اما در سال ۱۴۰۱ گام‌های بلندی برداشت و در نهایت به قهرمانی رسید تا برای نخستین‌بار در تاریخ فوتسال مراغه، یک تیم از این شهرستان در لیگ برتر حاضر شود.

«نصیری» با بیان اینکه مربیگری تیم را «ناصر رنجبر» سرمربی سابق مس سونگون بر عهده داشت، افزود: برخی از فعالان اقتصادی مراغه و مراغه‌ای‌های مقیم تهران در لیگ دسته یک از تیم حمایت کردند اما اکنون که چندماه به آغاز لیگ برتر باقی مانده است، تکلیف اسپانسر تیم معلوم نیست.

وی با قدردانی از نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی که در لیگ دسته یک نیز از تیم حمایت کرد و برای تامین بخشی از هزینه‌های حضور تیم در لیگ برتر به میدان آمد، افزود: نقطه قوت تیم در لیگ دسته یک داشتن مربی با دانش و بازیکنان باتعصب بود و امیدواریم همین نقاط قوت در لیگ برتر هم حفظ شود.

به گفته مدیر تیم شهدای گمنام مراغه، برخی‌ها برای مشارکت در تامین هزینه‌های لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور وعده داده‌اند اما در صورتی که این وعده‌ها عملی نشود، امکان منحل شدن تیم وجود دارد.

«نصیری» افزود: در صورت تامین منابع مالی، امیدواریم در سال نخست در جمع تیم‌های لیگ برتری باقی بمانیم و سال بعد از آن برای قهرمانی برنامه‌ریزی کنیم.

«مهدی وجدی»، رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز می‌گوید: این تیم خصوصی باید به دنبال اسپانسر مالی باشد اما ما نیز در حد توان از آنان حمایت می‌کنیم و قرار است جلسه‌ای در فرمانداری برای جذب حامی برای تیم برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به مشارکتی که اداره ورزش و جوانان در تامین بخشی از هزینه‌های این تیم در لیگ دسته یک داشت، بیان کرد: سال گذشته هزینه تبلیغات در سالن شهید کنعانی را به تیم شهدای گمنام مراغه اختصاص دادیم و اجاره سالن به مدت ۱۵ روز را برای برگزاری مسابقات تامین کردیم.

به گفته وی اداره ورزش و جوانان شهرستان در زمینه اسکان رایگان تیم‌ها و مشارکت در جذب حامی مشارکت داشت و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر هم در تامین هزینه‌های اعزام تیم به میبد یزد و اسکان آنان نقش ایفا کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه این را هم گفت که «وضعیت خوابگاه این اداره برای اسکان ورزشکاران لیگ برتر چندان مناسب نیست و امیدواریم تا اعتبار لازم برای تجهیز آبرومندانه آن تامین شود».

علاوه بر پنج بازیکن بومی، ۲ نفر از اعضای این تیم از بوکان، یک بازیکن از نقده، یک نفر از مهاباد، ۲ بازیکن از قزوین، یک نفر از ارومیه، یک بازیکن از آذرشهر و یک نفر دیگر از تبریز هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا