خسارت ۲۰ میلیاردی برف به عشایر اهر

فرماندار اهر با اشاره به اینکه بارش برف در روزهای گذشته مشکلاتی برای عشایر منطقه ایجادکرد، برآورد اولیه خسارت برف به عشایر و ایل‌راه‌های عشایری شهرستان را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ارک خبر، به نقل از ایرنا؛ ابوالفضل غنی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در اولین ساعات گزارش بارش برف در مناطق ییلاقی عشایر شهرستان اهر، امکانات و دستگاه‌ها برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به عشایر مستقر در ییلاقات برف‌گیر بسیج و دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی به ۶ منطقه ییلاقی برف‌گیر اعزام شدند.

وی با قدردانی از تلاش‌های امور عشایر و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی افزود: نیروهای اداره امور عشایر شهرستان اهر با اقدام به موقع، یک نوزاد و ۲ کودک خردسال عشایر گرفتار برف و کولاک را از مرگ حتمی نجات داده و به محل اسکان موقت انتقال دادند .

فرماندار اهر با اشاره به اینکه سوخت، نهاده‌های دامی و سایر ملزومات عشایر در اختیارشان قرار گرفت، گفت: تعدادی از خانواده ها به شهر جهت اسکان انتقال یافتند.

وی گفت: در جریان بارش سنگین برف و برودت هوا، یکهزار رأس دام عشایر شهرستان اهر تلف و خسارت قابل‌توجهی به چادرها و وسایل زندگی عشایر این شهرستان وارد شد.

غنی‌زاده اظهار کرد: به دنبال بارش برف، ایل‌راه‌های عشایری شهرستان اهر در ارتفاعات وضعیت خوبی ندارد و این مهم باعث شده عشایر ساکن در ییلاقات برف‌گیر در تأمین مایحتاج و نهاده‌های دامی با مشکل مواجه شوند.

فرماندار اهر گفت: طبق هماهنگی با اداره امور عشایر و جهاد کشاورزی، بخشی از نهاده‌های دامی عشایر در دامنه قوشاداغ که وضعیت خوبی ندارند تأمین و تحویل شد.

وی با بیان این‌که امدادرسانی و تأمین نیازهای عشایر خسارت‌دیده ناشی از بارش برف و برودت هوا پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: تا بازگشت زندگی عشایر خسارت‌دیده از بارش برف به حالت عادی، امدادرسانی و پیگیری وضعیت زندگی آن‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

از شب دوشنبه در شهرستان‌های اهر، سراب، کلیبر، خداآفرین، هریس، ورزقان و هوراند بارش برف در ارتفاعات و مناطق ییلاقی عشایری شروع شد و عشایر این شهرستان ها که برای چرای دام به ییلاقات کوچ کرده بودند درگیر برف شدند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا