موزه فرش نیمه تمام تبریز؛ حکایتی که پایانی ندارد

معاونت میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه موزه فرش تبریز تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن حداقل ۳ سال زمان می برد.

به گزارش ارک خبر،نواداد، معاونت میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز موزه در گفتگو با آذرانجمن در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی موزه فرش تبریز بیان کرد: در سفر هیأت دولت از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اعتباراتی به این پروژه تخصیص داده شده است. اما در حال حاضر برای اتمام پروژه با کمبود بودجه مواجه هستیم. با این حال فعالیت برای به اتمام رسانی این موزه ادامه دارد زیرا مذاکراتی با هدف جذب مشارکت برای اتمام رسانی موزه فرش در نظر گرفته شده است.

نواداد با بیان اینکه «موزه فرش» تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: بودجه تخصیص یافته از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان در این پروژه فعلاً ۵۰ میلیارد تومان است که به محض ابلاغ، می‌توانیم کارهای عمرانی را شروع می کنیم.

نواداد با بیان اینکه تکمیل پروژه موزه فرش تبریز حداقل ۳ سال زمان می برد، افزود: این پروژه ۱۲ هزار متر مربع اعیانی دارد و ۳۰ هزار متر مربع آن باقی است، قرار است در این موزه فرش های قدیمی، آموزش فرش، طراحی فرش و کل مراحل تولید فرش به نمایش گذاشته شود.

معاونت میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در پایان عنوان کرد: باتوجه به اینکه در اختصاص اعتبار به سازمان میراث فرهنگی استان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام با مشکل مواجه هستیم؛ اما در حال رایزنی هستیم تا از محل منابع اجتماعی مس سونگون برای تکمیل برخی از پروژه های نیمه تمام استان استفاده کنیم.

گفتنی است؛ «موزه فرش» از جمله پروژه‌ های در حال احداث استان محسوب می شود که رکورد یک دهه ای در تکمیل آن، صدای دوستداران حوزه میراث را در آورده و آنان خواستار اهتمام برای تکمیل این بنای فاخر فرهنگی می باشند. منتقدان رکود در تکمیل موزه فرش تبریز می گویند در شرایطی که مسئولان استانی بر اتمام آن تا پایان سال ۱۳۹۵ تاکید داشتند، چه عواملی سبب شده که این مهم تحقق نیابد و این سازه موزه ای همچنان نیمه تمام باقی بماند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا