شیر خشک در تبریز نایاب شد!

چند روزی است که خبر کمبود شیر خشک در سطح داروخانه های تبریز به گوش می رسد و با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که شایعه نبوده و چند برند شیر خشک پرمصرف یافت نمی شود.

به گزارش ارک خبر، این روزها اگر سری به داروخانه های سطح شهر تبریز زده باشید، بیشتر با افرادی مواجه می‌شوید که به دنبال پیدا کردن شیر خشک برای نوزاد خود هستند. آن‌ها از گشت زدن در داروخانه ها خسته شده و از نبود شیر خشک ناراضی و عصبانی‌اند.

بر اساس اظهارات شهروندان؛ در روزهای گذشته شیر خشک نایاب شده است، بطوریکه داروخانه‌داران در خصوص این موضوع علت اصلی کمبود شیرخشک را سهمیه بندی صورت گرفته و طولانی مدت بودن پروسه‌ی اسم نویسی در خرید شیر خشک عنوان می‌کنند.

از طرفی دیگر تولیدکنندگان اظهار می‌کنند که علت شرایط موجود، کمبود مواد اولیه و یا گران بودن شیر برای تامین شیر خشک است. برخی از آن‌ها نیز می‌گویند که هیچ مشکلی در بازار شیر خشک به وجود نیامده و ما تولیدات خود را به دست داروخانه‌ها‌ می‌رسانیم و مدعی هستند شاید از آنجایی که قیمت شیر خشک ارزان است، خرید بیش از حد انجام می‌‌شود و به همین دلیل مصرف بالایی برای شیر خشک وجود دارد.

در همین خصوص؛ برخی از پخش کننده های دارو نیز از توزیع بجا و مناسب شیرخشک در تبریز خبر می‌دهند اما علت نایاب شدن شیرخشک را به افزایش درخواست مردم برای خرید شیر خشک عنوان می‌کنند و یا برخی می‌گویند در چنین موقعیتی سودجویان دست به احتکار شیرخشک زده اند تا به محض چند برابر شدن قیمت شیرخشک اقدام به فروش آن‌ها کنند.

گفتنی است؛ نایاب شدن شیر خشک در تبریز در شرایط موجود اقتصادی و معیشتی مردم به تشدید مشکلات آنان سبب شده و الزامی است تا مسئولین مرتبط با ورود این موضوع هرچه سریعتر اقدام به حل این مسئله کرده و نیاز مردم را برطرف سازند.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا