تعهد ۱۷ میلیارد تومانی فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی برای طرح ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار در کشور به همت استاندار آذربایجان شرقی جمعی از فعالان اقتصادی استان متعهد به پرداخت سالانه ۱۷ میلیارد تومان جهت کمک به فرزندان ایتام و محسنین تحت پوشش این اداره کل شدند.

به گزارش ارک خبر،غلامعلی ملامهدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان امسال به همت مدیریت ارشد استان جلسه‌ای با حضور صاحبان صنایع جهت سرپرستی معنوی و حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت پوشش این اداره کل برگزار شد که در این جلسه ۴۳ فعال اقتصادی استان تمامی فرزندان طرح ایتام و محسنین استان را تحت پوشش حمایتی خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: طرح اکرام شامل کودکان بی سرپرست و طرح محسنین شامل کودکان دارای سرپرست ناتوان است که تحت حمایت کمیته امداد و حامیان نیکوکار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: این فعالان اقتصادی در ماه گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ تومان به عنوان اولین تعهد ماهانه خود به حساب این فرزندان معنوی واریز کردند.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۳۰۰ کودک یتیم و محسنین در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که ۹۶ درصد این فرزندان دانش آموز هستند و در کنار مادر یا پدر بزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کنند.

ملامهدی گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ نیکوکار و خیر در سطح استان سرپرستی معنوی کودکان یتیم و محسنین را برعهده گرفته اند و ماهانه مبالغی دلخواه به حساب این فرزندان واریز می کنند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه کمک های نیکوکاران و خیران رشد معنوی و تحصیلی این فرزندان است، گفت: در سال گذشته ۲۴۷ نفر از فرزندان تحت پوشش طرح ایتام و محسنین استان موفق به قبولی در دانشگاه شدند.

ملامهدی خاطرنشان کرد: متقاضیان مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین با هدف حمایت و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمانی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی ekram.emdad.ir در این طرح ثبت نام کند.

وی ادامه داد: خیران و نیکوکاران استان می توانند با قبول سرپرستی یک یا چند نفر از فرزندان معنوی که آینده سازان کشور هستند ماهیانه مبالغ دلخواه به حساب آنان واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی اظهار کرد: خیران به مبالغ پرداختی به دید هزینه نگاه نکنند، این مبالغ سرمایه گذاری برای رشد معنوی و تحصیلی فرزندان آینده ساز این مملکت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا