تذکر نماینده تبریز به رئیس جمهور و وزرای خارجه و کشور

در پی حواشی سفر استاندار اربیل به ایران، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس، به رئیس جمهور و وزرای امور خارجه و کشور تذکر داد.

به گزارش ارک خبر،محمدحسین فرهنگی ضمن تذکر به دولت گفت: با وجود توفیقات ارزشمند دولت در سیاست خارجی، بویژه در ارتباط با همسایگان، رفتارهای نسنجیده در مواجه با طالبان، آذربایجان و اقلیم کردستان عراق باعث سوء استفاده های مختلف شده است. مسوولان ذی ربط باید ضمن دقت لازم و عدم حضور در چنین برنامه هایی، اقدامات سریع و روشنگرانه مناسب داشته باشند.

او افزود: دولت در دوره فعالیت خود به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته بطور خاص، گسترش ارتباطات سازنده با همسایگان، از این قبیل توفیقات بوده است. اما در روزهای اخیر رفتارهای نسنجیده در ارتباط با طالبان، حضور گسترده رژیم جعلی صهیونیستی در آذربایجان و شرائط به وجود آمده در جلسه مشترک با مسوول اقلیم کردستان عراق، و ارائه نقشه ای که ناظر بر وجود اراده ای برای تجزیه کشور عزیزمان می باشد، باعث آزردگی مردم عزیز کشور شد.

او همچنین اضافه: ضروری است مسوولان مختلف مربوطه، ضمن هوشیاری و اعتراض و عدم حضور در چنین نشست‌هایی، با سرعت اقدامات متقابل، جبرانی، روشن و مناسب داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا