مردم ادبیات سود را بیشتر از هر کسی میدانند

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس اسلامی عنوان کرد: مردم ادبیات سود را بیشتر از هر کسی می دانند و بهتر تشخیص می دهند.

به گزارش ارک خبر،احمد علیرضا بیگی در خصوص صنعت آذربایجان و خصوصی سازی صنایع گفت: فرایند واگذاری، دو مجموعه ماشین سازی و کشت و صنعت مغان به صورت یک دسیسه اتفاق افتاده بود.

وی افزود: ماشین سازی با آن عرض و طول به کسی که اهلیت نداشت واگذار شده بود و این را از خاطره ها نمی توان شست؛ همچنین کشت و صنعت مغان با ۷۰ هزار اراضی مستعد کشاورزی، یک میلیون متر مربع مستحدثات شامل فرودگاه، کارخانه، شهرک، همه این ها در یک فرایند متقلبانه ای واگذار شده بود، با تلاش و کوشش بسیاری توانستیم اینها را اعاده و به دولت برگردانیم.

وی در خصوص تعیین تکلیف این اراضی تشریح کرد: تکلیف نهایی این ها چه خواهد شد؟ این ها سرمایه های ملی ما هستند، برای شکوفایی اقتصاد باید از این بخش از کشور بهره گرفته شود. کما اینکه برای کشت و صنعت هفت تپه هم باید این اتفاق بیفتد.

بیگی با اشاره به فلسفه ی خصوص سازی اذعان داشت: فلسفه ی خصوصی سازی با یک علامت سوال مواجه است این خصوصی سازی نیست این اختصاصی سازی است.

وی افزود: در این نگرش ما باید این مراکز را فرد واگذار کنیم و وقتی آن یک نفر پول ندارد تا جایی قیمت را پایین بیاوریم تا آن یک نفر توان خرید داشته باشد. در شرایط موجود اینها در یک وضعیت مدیریت دولتی اداره می شوند در واقع برگشت به دوره قبل از واگذاری انجام شده است، طبیعتا آن اثر گذاری را نمی تواند در اقتصاد داشته باشد.

نماینده مردم در مجلس اسلامی  با اشاره به سهام عدالت گفت: ما یک قانونی داریم به نام سهام عدالت که بر همان مبنا مجموعه هایی از این دست را به مردم واگذار کردیم، یعنی کشت و صنعت مغان باید به مردم اردبیل واگذار شود و آنها سهامدار این کشت و صنعت شوند، خودشان هییت مدیره و ارکان شرکت انتخاب کنند اگر نیاز به سرمایه گذاری است سرمایه را خود مردم بیاورند و همانطور که مردم حق نصب و تعیین هیئت مدیره را دارند، حق عزل هم داشته باشند.

وی ادامه داد: هیئت مدیره باید هر سال گزارش ​دهد اگر تلاش هیئت مدیره منجر به سود بود آنها را نگه می​دارند در غیر اینصورت افراد دیگری جایگزین می​کنند.

بیگی در خصوص اعمال مدیریت دولت بر سهام عدالت تصریح کرد: در مورد سهام عدالت اینکه دولت اعمال مدیریت می کند، این غلط است؛ باید مردم ما قوی بشوند؛ همین بورس را ببینید! مردم ۴۰۰ هزار میلیارد تومن ثروت خودشان را به دعوت دولت جمهوری اسلامی ایران، به دولت می سپارند. ناگهان وزیر در حالی که دستهای خود را به هم می مالد، مقابل دوربین ظاهر می-شود و می گوید که ۴۰۰هزار میلیارد تومن سوخت. اگر با این مقدار پول در مسیری پیش می¬رفتند که نیاز کشور در سرمایه گذاری را تأمین می¬کرد و در نهایت به سود مردم می شد، مثلاً در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و معدن، و مردم سهام دارشان می شدند و سودشان را دریافت می کردند، آیا نمیشد جلوی شرایطی را که زمستان گذشته پیش آمد، گرفت؟ قطعاً می شد.

وی افزود: ما زمستان گذشته را چطور گذراندیم؟ ما برای تأمین گرمایش خانه مردم، صنعت را تعطیل کردیم. اما اگر مردم سهامدار می شدند  و سودش را می بردند دفعه بعد بیشتر سرمایه گذاری می کردند. اما ما برای تأمین کسری بودجه خودمان مردم را به دامی کشاندیم و بعد هم ثروت مردم را تصاحب کردیم و به آنها گفتمیم شرمنده، سرمایه شما سوخت.

بیگی گفت:باید اعتماد مردم در کشت و صنعت مغان، در ماشین سازی تبریز متمرکز شود و مردم خودشان سرمایه خود را مدیریت بکنند، مردم ادبیات سود را بهتر از هر کس دیگری تشخیص می دهند. یعنی آدمهای سالخورده و بی سواد ما منعفت را می توانند به درستی تشخیص دهند، اما ما از این کار خوف داریم چون باعث می شود مردم قوی شود.

وی ادامه داد: در صنعت خودرو سازی هم همین اتفاق می افتد و محصولِ یک نوع نگرش است، اگر مردم اجازه ورود به صنعت خودروسازی و رقابت پیدا بکنند، طبیعتا هرگز خودرو ۲۰۷ را به مبلغ یک میلیارد تومن نمی توانند بفروشند. در اینجا نه فقط کشت و صنعت مغان، هفت تپه، ماشین سازی،  بلکه ثروت ها در دست مردم قرار بگیرد و مردم مدیریت بکنند.

وی با تاکید بر واگذاری حوزه اقتصاد به مردم گفت:واگذاری حوزه اقتصاد به مردم باید انجام گیرد و چاره ای جز این نداریم و باید این را تجربه بکنیم و مردم را به حوزه اقتصاد راه بدهیم. مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی خودشان با مسئولین  نظام بر این مطلب تأکید داشتند که راه را باز بکنید و اقتصاد را به مردم بسپارید. نمی شود که طرفی که ظاهراً دولت است و باید داور این رقابت این دو تا تیم باشد، از جایگاه داوری پایین بیاید و قاطی یکی از دو تا تیم بشود و با بقیه رقابت بکند؛ این نمی شود. متأسفانه این روند که در کشور دیده می شود، انگیزه ای برای مردم ایجاد نمی کند. حس مردم از دولت این است که دولت می خواهد روزی ای را که با زحمت بدست آورده ام از دست من بگیرد. این سبب ناامنی و بی اعتمادی می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا