جلوی آلودگی هسته‌ای ارس را بگیرید!

در اعتراض به آلودگی ارس توسط کشور ارمنستان کمپین اعتراضی ایجاد شد.

به گزارش ارک خبر،در اعتراض به آلودگی رودخانه ارس توسط پساب نیروگاه هسته ای کشور ارمنستان کمپین اعتراضی جمع‌آوری امضا در «فارس من» ایجاد شده است.

در توضیح این کمپین جمع‌آوری امضا آمده است: با توجه به آلودگی آبی رودخانه ارس توسط کشورهای همسایه و سهم آلودگی بیشتر کشور همسایه ارمنستان (پساب نیروگاه هسته ای) و با توجه به نفوذ آلودگی به آب‌های زیرزمینی، منجر به افزایش سرطان در منطقه و آلودگی محصولات کشاورزی خطر سرطان کل کشور را تهدید می‌کند، لطفا در رفع آلودگی از آب رودخانه اقدام فوری انجام دهید.

طی سال‌های اخیر هیئت تحریریه پایگاه خبری تحلیلی آذرانجمن در راستای گزارش‌های مردمی از آلودگی رودخانه ارس با هدف جلب توجه‌ مسئولین و مردم به وضعیت این رودخانه گزارشات و مصاحبه‌های مختلفی را منتشر کرده است. در طی روزهای گذشته نیز با اظهارات نگران کننده محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وضعیت بحرانی رودخانه ارس مجددا در رسانه‌ها مطرح شد.

لینک کمپین اقدام فوری برای رفع آلودگی ارس

مشگینی در مصاحبه‌ با جماران اظهار داشت: اردبیل دارای بالاترین آمار مبتلایان به سرطان گوارش و معده در میان دیگر استان‌های ماست. پساب نیروگاه مستامور ارمنستان که خطرناک‌ترین نیروگاه جهان است، به رودخانه ارس می‌ریزد. پساب نیروگاه مستامور، آب‌های زیرزمینی استان‌های حاشیه این رودخانه به‌ویژه اردبیل را آلوده می‌کند که می‌تواند دلیل ابتلای بسیار بالای مردم به سرطان معده و گوارش باشد.

گفتنی است؛ بنا به اعلام اتحادیه اروپا،  نیروگاه متسامور ارمنستان طبق استانداردهای لازم ساخته نشده است و باید تعطیل شود. حتی پیشنهاد کمک ۱۰۰ میلیون یورویی برای استفاده از یک منبع انرژی دیگر به ارمنستان نیز داده شده است. کهنگی قطعات و خطرات محیط‌زیستی نیروگاه متسامور ارمنستان توسط کارشناسان منطقه و بین‌المللی و اتحادیه اروپا تایید شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا