منش نظام اسلامی در برخورد با زندانیان یکسان است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: منش نظام اسلامی در برخورد و رفتار با زندانیان با هر گونه جرایم برگرفته از آموزه های دینی و گفتمان امامین انقلاب، یکسان است.

به گزارش ارک خبر، به نقل از ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی جایگاه سوخت انجمن حمایت از زندانیان تبریز، افزود: گفتمان امام راحل و مقام رهبری درباره زندانیان تمایز و تفاوت اشکار با تمام مکاتب لیبرال دموکراسی دارد و اساس ان بر تکلیف گرایی و قانون مداری طبق رویه های انسانی و اسلامی است.

وی ریشه و محور شیوه نظام اسلامی در مسایل مربوط به حبس را خدامحوری دانست و با تاکید بر اینکه برنامه تحولی قوه قضائیه نیز بر همین منوال تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: بر این اساس نگاه خاصی به خانواده های زندانیان که شاید هیچ گناهی از بابت در حبس بودن سرپرست خود ندارند، وجود دارد.

وی بر تلاش قوه قضائیه برای کاهش آمار زندانیان و اجرای درست و دقیق قانون حبس زدایی در کشور اشاره و اضافه کرد: مولفه های مختلفی در ایجاد بزه و جرم در کشور وجود دارد که تلاش برای کاهش آن نه از عهده یک نهاد که رسالتی همگانی بوده و همه باید برای این موضوع اعم از عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش و هم افزایی کنند.

ابراهیمی توجه به موضوع پیشگیری را مهمترین عامل در کنترل و کاهش آمار زندانیان دانست و با بیان اینکه همه نهادها، سازمان ها و ارگان ها در این باره تکلیف و وظیفه دارند، یادآور شد: مجازات جایگزین حبس بر همین اساس توسط قوه قضائیه تعریف و اجرایی می شود که باید برای پیشبرد آن زمینه اشتغال در کشور بیش از پیش فراهم شود تا ضمن افزایش درآمد خانوارها، زمینه های بروز بزهکاری نیز کاهش یابد.

وی آموزش و طبقه بندی زندانیان را جزو اولویت های اصلی و محوری سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی برشمرد و گفت: در این زمینه ماموریت ویژه ای بر عهده این مجموعه است و به موازات همین اقدامات در خصوص حمایت از خانواده زندانیان نیز گام های مفید و مثبتی در سال های اخیر برداشته شده است.

ابراهیمی انجمن حمایت از زندانیان تبریز را یکی از موفق ترین انجمن ها در سطح کشور خواند و اظهار کرد: این موسسات خیریه باید نسبت به تربیت سرمایه های فکری جامعه برای خدمت به خانواده های زندانیان فعال تر باشند تا در آینده شاهد درخشش بیش از پیش آنها در عرصه خدمات رسانی به خانواده های زندانیان باشیم.

خیران و نیکوکاران سرمایه های اصلی آذربایجان شرقی هستند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت فعالیت نیکوکارانه انجمن حمایت از زندانیان تبریز، یادآور شد: آمارها و ارقام مربوط به درامد و هزینه های این مجموعه نشان دهنده سیر موفقیت آمیز فعالیت است که باید این روند ادامه داشته و با حمایت های سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربینی روز به روز تقویت شود.

بابک محبوب علیلو وجود خیرین و نیکوکاران را سرمایه های اصلی آذربایجان شرقی دانست و با بیان اینکه این خیران در عرصه های مختلف اقدامات ماندگار و بسیار بی بدیلی از خود به یادگار گذاشته اند، گفت: بر همین اساس شاهد حضور خیران مختلف از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران گرفته تا صاحبان صنایع و کارآفرینان در انجمن حمایت از زندانیان تبریز هستیم.

وی اصلاح و بازسازی روحی و روانی زندانیان را یکی از اولویت های اصلی دادگستری آذربایجان شرقی عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد انجمن حمایت از زندانیان تبریز نیز بر همین معیار بوده و تمام فعالیت های آن طبق سند تحولی دستگاه قضائی پیش می رود.

محبوب علیلو رشد ۷۰ درصدی درآمدها در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ و افزایش خدمات رسانی به خانواده های زندانیان را از رئوس حرکت رو به جلوی انجمن حمایت از زندانیان تبریز بیان کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اقدام برای ساخت جایگاه سوخت را یکی از برنامه های مهم عمرانی با هدف درآمدزایی پایدار عنوان و اظهار کرد: این محل در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۴۵۲ مترمربع در اتوبان شهید کسایی تبریز قرار دارد که تمامی مجوزهای مربوطه از سازمان ها و نهادهای مختلف اخذ شده است.

محمدعلی نصرتی افزود: این جایگاه دارای ۱۲ دستگاه نازل بنزین، هشت دستگاه نازل گاز و چهار دستگاه نازل گازوئیل خواهد بود که تمامی تجهیزات آن خریداری شده و زمین مورد نظر نیز از مدت ها قبل آماده و خاکبرداری آن به اتمام رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا حداکثر ۱۸ ماه آینده عملیات اجرایی و ساختمانی این جایگاه به اتمام رسیده تا منبع درآمدی پایدار برای خانواده های زندانیان باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا