برنامه‌ریزی هدفمند شرط رسیدن به نتایج رضایت‌بخش در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با تدوین برنامه منظم، کارشناسی شده و هدفمند و علمی و همکاری اساتید دانشگاهی قادریم در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به نتایج بسیار رضایت بخشی در استان برسیم.

به گزارش ارک خبر،تراب محمدی، در  نشست با مدیران مراکز ترک اعتیاد استان، به شناسایی ۱۱۲۷ نوع ماده مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه افراد سودجو با اهداف مختلف مالی، سیاسی و اجتماعی با فریب جوانان آنها را در تاریکی و گمراهی استفاده از مواد مخدر غرق می‌کنند که متاسفانه در استان آذربایجان شرقی ۸۳ هزار نفر معتاد شناسنامه دار در دام استفاده از مواد مخدر افتاده‌اند که در مراکز ترک اعتیاد تحت کنترل و درمان هستند.

وی بر اطلاع رسانی عمومی و فرهنگ سازی مناسب در راستای آگاه سازی خانواده‌ها از پیامدهای خطرناک اعتیاد و سایر معضل‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید برای آگاه سازی خانواده‌ها با هدف سلامت سازی جامعه از وجود مواد مخدر که منجر به از بین رفتن اراده جوانان و انحراف جامعه به سمت آسیب‌های اجتماعی است، تلاش مجاهدانه صورت گیرد.

محمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در جهان است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب شخصا بر عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر کشور نظارت داشته و دغدغه زیادی برای مبارزه با اعتیاد و سایر معضل‌های اجتماعی دارند و ما مدیران و کارگزاران دولت نیز باید مانند ایشان برای مقابله با این آسیب‌ها که جوانان میهن اسلامی را تهدید می‌کند، دغدغه‌مند باشیم.

وی بر نقش موثر آموزش و پرورش در راستای آگاه سازی دانش آموزان و خانواده‌های آنها در پیشگیری از اعتیاد و سایر معضل‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: اصلاح جامعه وظیفه سنگینی است که نظام تعلیم و تربیت کشور عهده دار آن است و تلاش هر چه بیشتر را در این حوزه می‌طلبد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن تشکر از زحمات مسئولان مراکز درمان سوء مصرف مواد و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان، گفت: طبق قانون مبارزه با مواد مخدر و ماده ۱۵، معتاد تا زمانی که به یک مرکز درمانی مراجعه نکند مجرم است و این مراکز به محض مراجعه فرد مورد نظر باید روند درمان را به عنوان یک بیمار برای وی آغاز کنند.

امیر رنجبر افزود: کشور ما در راه مبارزه با مواد مخدر ۴۰۰ هزار شهید و جانباز تقدیم کرده و بیشترین کشفیات مربوط به کشور ایران است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی گفت: درمان برای مواد سنتی وجود دارد ولی بر اثر شیوع مواد مخدر صنعتی وضعیت نگران کننده است از این رو نیازمند مشارکت و گفتمان سازی در عرصه درمان و حمایت‌های اجتماعی هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا