تولید ۲هزار و ۲۰۰ تن گل محمدی در اسکو/آغاز جشنواره گل محمدی در روستاهای گنبرف و عنصرود

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به تولید گل محمدی در روستاهای گنبرف، عنصرود، کندوان و روستاهای مسیر این روستاها، گفت: سالانه ۲هزار و ۲۰۰ تن گل محمدی تَر در ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی روستاهای این شهرستان تولید می شود.

به گزارش ارک خبر،حسین فیروزی  اظهار کرد: حدود ۲هزار نفر در ۲۰۰ واحد فرآوری گل محمدی به طور مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای گلاب گیری و تولید فرآورده های گل محمدی در شهرستان اسکو مشغول هستند.

وی همچنین از برگزاری یازدهمین دوره جشنواره گل محمدی در روستاهای گنبرف و عنصرود خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و دعوت از سرمایه گذاران این صنعت بوده است.

اسکو میزبان یازدهمین جشنواره برداشت گل محمدی

مدیر جهاد کشاورزی اسکو از برپایی یازدهمین جشنواره برداشت گل محمدی «قیزیل گول» به میزبانی روستاهای گنبرف و عنصرود خبر داد.

ابوالفضل فرشبافیان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شهرستان اسکو رتبه اول تولید گل محمدی در استان را داراست و این محصول عمدتاً در ۲ روستای گونبر(گنبرف) و عنصرود از دامنه های کوه سهند تولید می شود.

وی با بیان اینکه همه ساله جشنواره گل محمدی در این شهرستان برگزار می شود ادامه داد: امسال نیز در روستای هدف گردشگری عنصرود یازدهمین جشنواره گل محمدی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و اهمیت دادن به گل محمدی و سرمایه گذاری در جهت فرآوری این محصول و توسعه صنایع فرآوری از اهداف این جشنواره می باشد افزود: برای معرفی بیشتر گل محمدی غرفه های عرضه توانمندی های زنان روستایی نیز برپا خواهد گردید.

فرشبافیان ادامه افزود: این جشنواره دهم تیر پایان می یابد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد استقبال بیشتر مردم نسبت به جشنواره های قبلی باشیم و با هدایت و راهنمایی های دستگاه های اجرایی از این امکانات و نعمت محصول گل محمدی به توسعه شهرستان و منطقه کمک بسزایی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا