جریمه قاچاقچیان پوشاک و سیگار در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: قاچاقچیان پوشاک و سیگار در این استان به پرداخت هشت میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش ارک خبر، به نقل از ایرنا؛ صمد حضرتی، با بیان اینکه پرونده قاچاق پوشاک و البسه در اداره تعزیرات حکومتی چاراویماق رسیدگی شده است، افزود: ارزش پوشاک و البسه قاچاق در این پرونده ۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال بود که با احتساب ارزش خودروی حامل، متهم به پرداخت پنج میلیارد و ۴۹ میلیون ریال جزای نقدی مذکور محکوم شده است.

وی اظهار کرد: با گزارش ارسالی ماموران انتظامی چاراویماق، پرونده ای به ظن قاچاق کالای کشف شده در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان تشکیل شد که پس از انجام اقدامات لازم و دریافت میزان ارزش کالا، شعبه به آن رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به جریمه سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاق کننده سیگار در شهرستان بناب، گفت: پرونده این قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۷ میلیون ریال در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان رسیدگی شده است.

حضرتی، افزود: با گزارش ارسالی ماموران انتظامی بناب پرونده ای به ظن قاچاق کالای کشف شده در اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان تشکیل شد که پس از انجام اقدامات لازم و دریافت میزان ارزش کالا، شعبه به این پرونده رسیدگی کرد.

وی یادآور شد: پس از احضار متهمان و تفهیم اتهام، به دلیل غیرموثر بودن دفاعیات و عدم ارایه اسناد و مدارک قانونی و اقدام غیرقانونی در خرید و حمل کالای قاچاق بدون رعایت ضوابط، تخلف متهمان محرز شناخته شد و علاوه بر ضبط کالای کشف شده با احتساب ارزش خودروهای حامل به پرداخت جزای نقدی مذکور محکوم شدند.

حضرتی، افزود: در ماه گذشته نیز از یک قاچاقچی البسه و پوشاک در این شهرستان بیش از یکهزار و ۳۵۰ ثوب البسه خارجی به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال کشف و ضبط و متهم به پرداخت هشت میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال جریمه محکوم شده بود.

 در سال گذشته در حوزه قاچاق کالا و ارز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن چهار هزار و ۴۵۶ پرونده تخلف در سطح استان، برای متخلفان در این حوزه بیش از چهار هزار و ۶۹ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

هم اکنون ۱۸ شعبه تعزیرات حکومتی در سطح شهرستان های استان فعالیت می کنند و ۲ شعبه ویژه شامل شعبات ۲ و سه نیز در سال های اخیر در اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا