مجامع دانشجویی پیگیر مسائل کشور باشند

معاون پژوهشی و قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی دیپلماسی ملل گفت: اینکه مجامع دانشجویی بسیار فعال و با سلیقه پیگیر مسائل کشور باشند، در زمانی که کشور نیاز به چنین حرکت‌هایی دارد، تحسین برانگیز است.

مجامع دانشجویی پیگیر مسائل کشور باشند
به گزارش ارک خبر: علی اکبر صالحی معاون پژوهشی و قائم مقام فرهنگستان علوم صبح امروز در اختتامیه نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل در اصفهان با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک تجربه موفق از مجامع علمی است، اظهار داشت: تاکنون تجارب مختلفی داشتم اما حضور در این کنگره تجربه بسیار جالبی برایم بود، اینکه مجامع دانشجویی بسیار فعال و با سلیقه پیگیر مسائل کشور باشند، در زمانی که کشور نیاز به چنین حرکت‌هایی دارد، تحسین برانگیز است.

وی با بیان اینکه متولیان کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل باید این حرکت را نشر دهند و الگویی برای دیگر انجمن‌های علمی شود، افزود: کنگره‌های بین‌المللی دیگری نیز باید در حوزه‌های مختلف شکل بگیرد و انجمن‌های دیگر را دعوت کنند.

صالحی تصریح کرد: حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف در این کنگره می‌تواند نماینده‌ای برای انتقال مواضع سیاسی کشورمان به کشورهای خود باشند.

معاون پژوهشی و قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: سال‌های پیش در مقام وزارت علوم به دانشگاه اصفهان آمده بودم و امروز از عظمت این دانشگاه شگفت زده شدم.

وی با اشاره به سخنرانی سفیر کرواسی بیان کرد: سخنان سفیر کرواسی که مبتنی بر انسان محوری و انسان دوستی بود بسیار قابل توجه و حائز اهمیت بود.

صالحی ادامه داد: سفیر کرواسی مطرح کرد که سعادت بشر در گرو حرکت کردن در مسیر درست است و انتقال پیام معنویت آرام آرام جای خود را باز کرده است.

معاون پژوهشی و قائم مقام فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه لازم است تأمل بیشتری روی دیپلماسی شهری به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی داشت، خاطرنشان کرد: در وزارت خارجه باید دیپلماسی شهرها شکل بگیرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا