افزایش جمعیت دانشجویان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

معاون پژوهشی و قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: قبل از انقلاب جمعیت دانشجویان بسیار کم بود اما امروزه جمعیت دانشجویان از ۴ میلیون و نیم نفر گذشته است و ایران را در عرصه سرانه دانشجویی ممتاز ساخته که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
به گزارش ارک خبر، دکتر علی اکبر صالحی در مراسم اختتامیه نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل   اظهار داشت: اگر هدف انقلاب سعادتمندی به مفهوم عام کلمه باشد و سعادتمندی آحاد ملت را  چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی بنگریم و  سعادت مندی را وسیع  ببنیم ما از ابتدای انقلاب با محدودیت ها  مواجه شدیم و جنگ تحمیلی باعث شد که  نگاه امنیتی شدیدی به عرصه بین المللی پیدا کنیم.
وی بیان داشت: جنگ تحمیلی علیه ایران یک جنگ جهانی علیه کشور بود و تمام دنیا به رژیم صدام کمک  کرد  اما بخاطر جانفشانی ها پیروز میدان شدیم اما آثاری که این جنگ از خود بر جای گذاشت متاسفانه کمی در نگاه افراطی ما نسبت به روابط بین امللی اثر گذاشت.
دکتر صالحی افزود: حق هم داشتیم ناخوداگاه در این کانال قرار گرفتیم پس از گذشت ۴ دهه دستاوردهای زیاد بدست آوردیم و بهتر است که هم نیمه پر و نیمه خالی را باهم ببنیم و شکرگذار باشیم.
وی گفت: قبل از انقلاب عضو هیئت علمی دانشگاه بودم  با تعداد کمی از دانشجویان اما امروزه جمعیت دانشجویان از ۴ میلیون و نیم نفر گذشته است که در عرصه سرانه دانشجویی یک کشور ممتاز هستیم .
معاون پژوهشی و قائم مقام فرهنگستان علوم  تصریح کرد: شاید آن کیفیت مورد انتظار در حوزه آموزش را نداشتیم اما اگر از ۴ میلیون و نیم دانشجو ۲ میلیون بی کیفیت باشند، ۲ میلیون نفر آموزش کیفی دیدند که عالی است.
وی اضافه کرد: ابتدای انقلاب مصرف برق قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات بود اما اکنون به ۷۰ هزار مگا وات رسبده که به تبع آن جمعیت هم  دو برابر و نیم شده است و به ۷ برابر ان رسیدیم و اینها دستاورد ما هست شاید بگویید  تمام دنیا پیشرفت کردند اما این پیشرفت ما در قالب استقلال سیاسی بوده که کشورهای صاحب صنعت و قدرت و اقتصادی ما را در تنگنا قرار دادند.
دکتر صالحی افزود: به درستی و غلط می‌خواستند  ایران را تصمیم اراده خود کنند اما این ملت تسلیم نشد، اگر بخواهیم نقدی کنیم در سیاست بین الملل بعنوان دانشجوی عرصه بین المللی تعاملات بین المللی تکلیفش خیلی روشن نیست باید کمی روی ان فکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری  این کنگره  به موقع بوده است. از بستر دانشجویی استفاده می شود. جوانان پر تحرک و پر نشاط که خیر خواه آینده خود هستند و هنوز آلوده به مادیات زندگی نشدند، آرمان گرا و خیر خواه هستند که نقطه مثبت دانشجویان است.
وی افزود:  طی برگزاری کنگره مطالب ارزشمندی در ارتباط با سیاست های عمومی و دیپلماسی علمی و عمومی مطرح شد که  خارج از انتظار من بود و پختگی کنگره  مثل کنگره های بود  که هر سال  برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا