تنها۲۰ درصد از بازنشستگان از حقوق کافی برخوردار هستند

دبیر اجرائی خانه کارگر تشکیلات تبریز گفت: تنها ۲۰ درصد از بازنشستگان از حقوق کافی برخوردار هستند و ۸۰ درصد از این عزیزان حداقل حقوق دریافتی را دارند و با توجه به شرایط جسمی، روحی، خانوادگی، افزایش تورم و کاهش قدرت خرید به کمک بیشتری نیازمند هستند و از رسانه های ملی و استانی تقاضا داریم که مطالبات بازنشستگان را به گوش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات دولت برسانند.

به گزارش ارک خبر، کریم صادق زاده تبریزی در گردهمایی ماهانه اعضای فعال اتحادیه بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه کارگری کلانشهر تبریز که در مرکز آموزش خانه کارگر برگزار شد، به سالروز تامین اجتماعی، روز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این روز مسئولیت سنگینی را بر دوش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات امنا و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نهاده است که مسئولیت خود را به نحواحسن انجام دهند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: طبق فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولان باید توجه ویژه‌ای به معیشت، درمان و رفاه بازنشستگان داشته باشند ولی امروزه سازمان تامین اجتماعی و مسئولان ذیربط هیچ کمک و توجهی به این قشر از جامعه ندارند.

وی لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی در ارتباط با برنامه هفتم توسعه را با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه صندوق های بیمه‌ای در تضاد دانست.

صادق زاده با اشاره به بدهی ۴۳۵ هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: ما با هیچ دولتی عقد اخوت نبسته‌ایم و خط قرمز ما اطاعت از رهبری و خون پاک شهدا است و نباید حقی از بیمه شدگان تامین اجتماعی ضایع شود و دولت باید به شرکای اجتماعی خود توجه کند که متاسفانه اقداماتی در این زمینه صورت نگرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز بازنشستگان را به حضور پرشور در انتخابات کانون بازنشستگان دعوت کرد و گفت: مردم باید کسی را که دیانت، صیانت و قدرت انتقال مطالب و خواسته های بازنشستگان را داشته باشد را انتخاب کنند.

غلامحسن حسین زاده، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم شعار اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری را(ما در میدان و کانون در اتاق) عنوان کرد و گفت: ما طبق قانون و اساسنامه خانه کارگری عمل می‌کنیم و ذره‌ای نیز از آن تخطی نخواهیم کرد و در راستای اساسنامه خانه کارگری، ما پیرو ولایت فقیه و قانون اساسی هستیم که در راه حفاظت و پاسداشت از این دو گوهر، شهدای جامعه کارگری، دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت جان خود را فدا کرده‌اند.

لازم به ذکر است که در این مراسم قطعنامه‌ای از طرف اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آذربایجان شرقی در ۲۲ بند صادر شد که اجرای قانون الزام درمان رایگان طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی، پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق سال ۱۴۰۱ و پرداخت مابه التفاوت متناسب سازی سال۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از جمله بند های این قطعنامه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا