کاهش فقر از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر عزم و اراده دولت برای تامین رفاه و معیشت مردم، گفت: کاهش فقر نسبی و ریشه کنی فقر مطلق از اهداف و رویکردهای مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش ارک خبر،عابدین خرم روز چهارشنبه در دیدار با مدیران تامین اجتماعی و بهزیستی آذربایجان شرقی، افزود: عدالت یارانه‌ای بر اساس برخورداری اقشار مختلف جامعه، تضمین معیشت طبقات گوناگون، فراگیری تامین اجتماعی و بیمه درمانی خانوارها، افزایش میزان جمعیت پوشش بیمه‌ای، افزایش امید به زندگی سالم و کاهش هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین مولفه های وضعیت مطلوب در حوزه اجتماعی و سلامت طبق سند تحول دولت مردمی است.

وی با قدردانی از خدمات مجموعه‌های خدماتی تامین اجتماعی در گسترش و توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای شاخص‌های سلامت، اظهار کرد: در خدمات‌دهی به افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، عزت نفس و کرامت مردم باید حفظ شود و در این میان تلاش‌های کارکنان بهزیستی، تامین اجتماعی و سایر نهادهای اجتماعی باید با نگاه تکلیف شرعی، نوع‌دوستی و در چارچوب خدمت به مردم تلقی شود.

خرم با اشاره به اینکه گسترش عدالت اجتماعی، تامین رفاه عمومی و ارتقای کیفیت زندگی مردم از اهداف والای انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی و عمومی است، ادامه داد: بهداشت جسمانی و روانی که در حوزه فعالیت نهادهای خدمات‌رسان اجتماعی است، زمینه توسعه یافتگی کشور و ایجاد عدالت اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی از سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایت‌محور یاد کرد که باید توجه مضاعف و حمایت کافی نسبت به جامعه مخاطب خود داشته باشد.

خرم توسعه پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت همگانی و رایگان برای حاشیه‌نشینان و دهک‌های پایین اجتماعی و نیازمندان را از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در حوزه بیمه‌ای ذکر کرد.

۷۰ درصد جمعیت تبریز زیر پوشش تامین اجتماعی است

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار مجموع بیمه شدگان اصلی استان را ۷۵۲ هزار و ۴۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۵۷ نفر نیز به عنوان افراد تبعی زیر پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

یونس دباغ صادقی پور تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۲۲۴ هزار و ۸۷۱ نفر اعلام و اضافه کرد: در این حوزه نیز تعداد ۱۷۰ هزار و ۸۹۳ نفر به عنوان مستمری بگیر تبعی زیر پوشش و حمایت تامین اجتماعی استان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی ۵۸ درصد شامل ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۸۱ نفر زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: شهرستان تبریز به عنوان بزرگترین شهر استان یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۹ نفر افراد زیر پوشش دارد که ۷۰ درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دهد.

صادقی پور تعداد کارگاه های زیر پوشش تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۵۲ هزار و ۱۸۱ واحد اعلام کرد و گفت: یکهزار و ۳۳۴ واحد آن دارای بیش از ۵۶۰ نفر بیمه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا