سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی از نقش واقعی خود خارج شده‌اند

رییس امور برنامه و بودجه استان‌های سازمان برنامه و بودجه گفت: سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی به مرور زمان از نقش و قالب اصلی و واقعی خود خارج شده و تبدیل به مقسم بودجه شده اند.

به گزارش ارک خبر، «سعید توتونچی» روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، افزود: سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در استان ها باید نقش محوری در مدیریت، سیاست گذاری‌ ها و برنامه‌ریزی‌ های کلان استان ها ایفا کنند.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، اظهار کرد: رییس جدید سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی و همه همکاران باید برای پیشبرد برنامه‌ها و امور سازمان با انرژی بیشتر تلاش کرده و موضوعات مختلف را به سرانجام برسانند.

کیفی سازی منابع و استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی این سازمان در کنار جذب و توزیع اعتبارات برای ۲۳ دستگاه اجرایی استان، گفت: تلاش برای کیفی سازی منابع، توجه به توسعه صنایع معدنی، گردشگری و استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است.

حیدر فتح زاده، افزود: آذربایجان شرقی با حدود چهار میلیون و ۱۰۳ هزار و ۷۲۷ نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان، ۷۰ شهر و ۲ هزار و ۷۳۱ آبادی بوده و همواره با چالش‌های توسعه یافتگی متوازن و آمایش سرزمین مواجه است.

وی اظهار کرد: نهادینه سازی مرجعیت سازمان در امور مختلف و تحقق اهداف توسعه‌ای، آمایشی و زیست محیطی استان از دغدغه های این سازمان در این استان است و در این زمینه پیگیری های لازم انجام می شود.

توسعه استان بدون تکمیل پروژه‌های نیمه تمام امکان پذیر نیست

رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه گفت: تغییر فرایندها، بازبینی نوع نگرش به شهرستان‌ها، برنامه محوری و نظارت به عنوان مهمترین برنامه های این سازمان جلوی ریخت و پاش ها و هدررفت منابع را می‌گیرد.

محمد فرشکاران، افزود: هدف گذاری‌ها در تخصیص بودجه باید به سمت اتمام زیرساخت‌ها و احیای مدل توسعه‌ای استان پیش برود و توسعه استان بدون تکمیل پروژه‌های نیمه تمام امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: به حاشیه رفتن بحث‌های اصلی، ساختاری و اداری از چالش‌های مهم پیش روری توسعه استان است.

در این مراسم از خدمات محمد فرشکاران قدردانی و حیدر فتح زاده به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا