۸۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی از ۸۰۰ پروژه تیمه تمام آموزشی در استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ پروژه تکمیل شده و ظرف سه سال آینده پروژه‌های نیمه تمام تکمیل خواهد شد.

به گزارش ارک خبر،فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار با اشاره به سیاست نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: همانطور که بهترین دانشگاه‌ها، دولتی  است از این‌رو در مدارس هم باید دولتی‌ها بهترین مدارس باشد از این‌رو باید هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری تقویت شوند.
وی گفت: سال گذشته  ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس سطح استان ارسال شد و امسال در قالب تجهیزات فضای آموزشی ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس ارسال شد.
فرهودی ادامه داد: با این طرح قطعا ظرف دو سال آینده مدارس را از حیث سخت افزاری به سطح مطلوبی خواهیم رساند.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان به معلم محوری و دانش آموز محوری در سیاست‌های این نهاد اشاره کرد و گفت: در راستای توجه به مدارس فنی و تربیت دانش‌آموختگان دارای مهارت فنی ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی به مدارس ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: از شهریور سال قبل تا مهر سال ۱۴۰۲ مجموعا ۲۰۸ پروژه شامل ۲۱۰ کلاس درس تحویل داده شده است که به عبارتی ظرف یکسال گذشته ۱۵ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس تازه ساخت مشغول به تحصیل خواهند بود.
۸۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در آذربایجان شرقی
فرهودی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در حدود ۸۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی بود که توانستیم۲۵۰ پروژه تکمیل کنیم و تحویل آموزش و پرورش دهیم و همچنین ظرف سه سال آینده پروژه‌های نیمه تمام تکمیل خواهد شد که در افزایش سرانه آموزشی موثر است.
وی متذکر شد: باید به نوسازی مدارس توجه ویژه داشته باشیم زیرا برای هویت‌بخشی ایرانی و اسلامی باید پیش رفت از این‌رو در سه محور مدارس استان را بازنگری کردیم که نتیجه این بود که توجه ویژه به معماری اسلامی_ ایرانی می‌تواند هویت اسلامی و ایرانی را در ذهن نسل آینده ایجاد کند.
مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان گفت: فضای فیزیکی مدارس در اعتلای ذهنی دانش‌آموز در امر تحصیل و ارتقای فرهنگی آنها موثر است.
مدارس سبز
وی افزود: توجه به رویکرد مدیریت سبز مدارس به عنوان مدارس فیزیکی تحول‌آفرین در فرهنگ‌سازی جامعه نقش مهم دارد.
فرهودی یادآور شد: در طراحی مدارس سیاست‌های تبیین شده رعایت الزامات محیط زیستی بوده است.
وی گفت: در استان آذربایجان‌شرقی سه مدرسه با شکل پایلوت با الزامات محیط زیستی کامل شروع به کار می‌کند.
مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان ادامه داد: البته تمام مدارس ۶۰ درصد الزامات تطبیقی محیط زیست را رعایت می‌کنند و به عبارتی دانش‌آموزان با مصرف درست انرژی در مدارس آشنا می‌شوند.
وی ادامه داد: توجه به صنعتی سازی و سبک‌سازی مدارس از دیگر اولویت‌های ماست که نوسازی مدارس در راستای حمایت از صنایع کشور و کاهش نرخ بیکاری به سازه های صنعتی روی آورده است.
فرهودی ابراز کرد: مبنای حرکت ما هماهنگ و همسو و هم‌راستا با آموزش و پرورش است زیرا بهره‌بردار این مدارس معلمان هستند در یک و نیم سال گذشته  با نظرخواهی از آنها اقدام به ساخت مدارس کرده‌ایم.
وی گفت: افزایش سرانه مستحکم دانش آموزشی نیاز ویژه و توجه زیاد در مورد اعتبارات وجود دارد که الحمدالله اقدامات دولت برای افزایش اعتبارات بی‌نظیر است زیرا طبق بیانات رهبری تشخیص داده شده است که آینده سازان جامعه دانش آموزان هستند و اگر در فضای خوب تحصیل کنند جامعه بالنده ایجاد خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا