تامین نیرو برای کلاس‌های خالی از معلم تا مهر

وزیر آموزش و پرورش به کلاس‌های درس بدون معلم بویژه در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه همه ظرفیت‌های آزمون استخدامی کامل نشده است، تعدادی از کلاس‌ها بدون معلم مانده که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تامین خواهد شد.

به گزارش ارک خبر، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه چهارمین دوره لاله‌های روشن در جمع خبرنگاران درباره تعداد کلاس‌های درس بدون معلم، اظهارداشت: آمار دقیق در دست نیست و تعداد خیلی کم است و به تعداد ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است، این موضوع طبیعی است ، درسال‌های گذشته هم چنین وضعیتی داشتیم، امیدوارم آزمون استخدامی سال آینده امسال برگزار شود تا این مشکلات را نداشته باشیم.

وی درباره شهدای دانش‌آموز و تاثیر فداکاری آنها در جامعه، عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با شعار کلیدی مدرسه قوی ایران قوی آغاز شد و در ادامه جشن‌های مرتبط با سال تحصیلی امروز شاهد برگزاری مراسم یادبود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در ۳۶ هزار مدرسه کشور توسط سازمان بسیج دانش آموزی بودیم.

وی افزود: شهدای دانش آموز مایه اصلی قدرت امروز کشور هستند و قدرت و اثرگذاری امروز ما در منطقه و اینکه دشمن جرات تعرض به خاک کشور را ندارد، حاصل خون پاک شهدا بویژه شهدای دانش آموز است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال داشتیم که حتی سن برخی هم کمتر از این عدد بود که آنها می‌توانند الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند.

صحرایی درباره برقراری عدالت آموزشی در مدارس کشور گفت: عدالت آموزشی نقطه مرکزی همه برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این زمینه ده‌ها اقدام از جمله ساختن فضای آموزشی با کیفیت در سراسر کشور، تامین معلم باکیفیت، تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق محروم، شاداب سازی فضای مدارس، همکاری با برخی نهادها از جمله بنیاد برکت برای ساخت مدرسه در مناطق محروم، جمع آوری مدارس کانکسی، اهدای کتاب‌های درسی رایگان در برخی مناطق محروم و توزیع کتاب درسی با ۸۵ درصد تخفیف در برخی مناطق کشور صورت گرفته است.

وی افزود: همت برای تحقق عدالت یکی از ویژگی‌های بارز دولت است و انقلاب اسلامی در راستای عدالت و تحقق آن در همه سطوح از جمله حوزه آموزش و پرورش تلاش کرده است.

صحرایی با اشاره به اینکه تمرکز امسال ما بر کیفیت است، گفت: هم در آموزش، آزمون‌ها و هم پرورش و بویژه در حوزه مسائل پرورشی برنامه امید، ایمان، نشاط ، خودباوری و خردورزی و هویت را مورد توجه قرار دادیم.

وی همچنین درباره آیین‌نامه ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت که توسط رئیس جمهور اعلام شد، اظهار کرد: یک ستاد در شورای عالی آموزش و پرورش از حدود ۲ سال قبل با عنوان ستاد راهبری سند تحول بنیادین تصویب شده است که ریاست آن برعهده معاون اول رییس جمهور است و به زودی درباره جلسه آن درباره طرح ملی مهارت برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره نظام پایش ملی گفت: اگراین طرح تصویب شود، برنامه این است که در پایان دوره سه ساله یک پایش ملی از کیفیت نظام آموزشی انجام شود.

دانش‌آموزان راه درست را به کمک شهدا پیدا کنند

وزیر اموزش و پرورش همچنین در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره لاله‌های روشن گفت: راه درست را باید به کمک شهدا پیدا کنیم، آنها خود را قیمتی کردند بنابراین نباید یاد این شهدا از خاطره ها فراموش شود.

وی اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در ۳۶ هزار مدرسه به یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز مصداق یک کار بزرگ فرهنگی است چرا که شهدای دانش‌آموز و دفاع مقدس و در صدر آنها حاج قاسم مصداقی از بیوت‌الله و بندگان خوب خدا است.

وی افزود: شهدای دانش‌آموز همان الگوهایی هستند که آموزش و پرورش برای الگوپذیری از آنها باید تلاش کند، آنها دانش‌ آموزانی بودند که عاشق دین و مذهب هستند.

صحرایی عنوان کرد: سازمان دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی و پژوهشی به دنبال ساخت چنین افرادی هستند،دانش آموزان در آینده وزیران و آینده‌سازان کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه در همین مدرسه سلمان فارسی منطقه ۱۷ تهران بیش از ۱۵۰ شهید نفس کشیدند، گفت: انسان‌ها با غیرت و همت بزرگ می‌شوند آموزش و پرورش همه همت خود را برای رشد و معرفی این الگوها بکار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا