کمبود ۲۰ هزار مراقب سلامت فعال در مدارس

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره اجرای برنامه شیر مدرسه در سال جاری، گفت: قرار بود این طرح برای تمام مدارس انجام شود و دستور داده شده که برای حداقل ۲ روز در هفته، تامین منابع مالی طرح صورت گیرد که با این اتفاق توزیع رایگان شیر در مدارس انجام می‌شود؛ البته درخصوص زمان تامین اعتبار اجرای طرح اطلاع دقیقی ندارم.

به گزارش ارک خبر، دکتر صابر جباری درخصوص نحوه نظارت بر بوفه مدارس، گفت: کارشناسان مرکز سلامت محیط و کار به صورت دوره‌ای بوفه مدارس را بازرسی و پایش می‌کنند اما به غیر از این بازرسی لازم است که سواد سلامت دانش‌آموزی را افزایش دهیم و مدیران محترم مدارس هم به ما کمک کنند تا از عرضه مواد غذایی ناسالم در مدارس جلوگیری شود.

وی افزود: حدود ۶ هزار مراقب سلامت در کشور داریم که استخدام وزارت آموزش و پرورش هستند که در این بخش خدمت می‌دهند و حدود ۲۰ هزار کمبود در این زمینه وجود دارد.

او درباره اجرای برنامه شیرمدرسه در سال تحصیلی جاری، تصریح کرد: قرار بود این طرح برای تمام مدارس انجام شود و دستور داده شده که برای حداقل ۲ روز در هفته تامین منابع مالی طرح صورت گیرد که با این اتفاق توزیع رایگان شیر در مدارس انجام می‌شود؛ البته درخصوص زمان تامین اعتبار اجرای طرح اطلاع دقیقی ندارم اما در مرحله اجرا، اگر منابع مالی پاسخگو نباشد طرح را از مناطق محروم آغاز می‌کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به سلامت نسل جوان، اظهار کرد: درحال حاضر دانش‌آموزان پرونده الکترونیک سلامت دارند و آن بخش از داده‌های سلامت آنها که با تغییر سبک زندگی قابل مداخله باشد، طبق تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش تبادل می‌شود و امکان رصد و پایش مستمر دانش‌آموزان به منظور حفظ و ارتقای سلامت آنها عملیاتی می‌شود.

جباری افزود: برای بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان نیز تفاهم‌نامه جدیدی بین دو وزیر بهداشت و آموزش و پرورش امضا شده است و برنامه ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان با تاکید بر مناطق محروم را دنبال می‌کنیم.

او ادامه داد: آخرین پیمایش ملی سلامت دانش‌آموزی در سال ۹۶ انجام شده است و در حال بروز رسانی پیمایش در ۸ حیطه مختلف هستیم تا بر اساس آن مداخله پژوهشی طراحی کنیم که در پایه‌های مختلف انجام شود. احتمالا این طرح طی یک ماه آینده نهایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا