قوه قضاییه از ماموریت‌های نیروی انتظامی حمایت می‌کند

رییس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه با تمام وجود و امکانات، از فرماندهی انتظامی در انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌هایش اعم از ماموریت‌هایی که به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کند و همچنین سایر مسئولیت‌ها، پشتیبانی و حمایت می‌کند.

به گزارش ارک خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین « غلامحسین محسنی‌اژه‌ای » در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی مجموعه‌ای است که پیوسته مشغول جهاد فی سبیل‌الله است و مستمر شهیدان والامقامی را تقدیم نظام اسلامی می‌کند؛ گفت: در سال جاری که فقط هفت ماه از آن سپری شده، بیش از ۵۰ شهید از فرماندهی انتظامی به‌منظور تامین و تحکیم امنیت مردم و کشور تقدیم شده است

وی اظهار کرد: فرماندهی انتظامی با عنایت به حجم و تنوع ماموریت‌هایی که بر عهده دارد، نیازمند آموزش‌های پیوسته و مستمر است که بحمدالله این مهم تحقق یافته است؛ همچنین فرماندهی انتظامی متناسب با ماموریت‌های متنوعی که دارد نیازمند تجهیز امکانات و نیروست.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری‌اسلامی ایران امروز سرافراز و سربلند است و توانسته نگاه مثبت آحاد مردم را به خود جلب کند و در انجام ماموریت‌های متنوع خود اعم از برقراری نظم و امنیت و مرزبانی، توفیقات شایان توجهی را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی یکی از ستون‌ها و استوانه‌های امنیت در کشور است و به واسطه ماموریت‌ها و مسئولیت‌های متنوعی که از نقاط مرزی تا مناطق شهری و روستایی بر عهده دارد، به موقعیت و مختصاتی ممتاز در میان نیروهای مسلح دست یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: فرماندهی انتظامی توانسته است با ایفای مطلوب مسئولیت‌های خود به معنای واقعی کلمه، پناهِ جمع و فرد فرد مردم باشد.

رئیس قوه قضاییه با تبیین و تشریح مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در دفع شر تروریست‌ها و اشرار گفت: باید خدمات و مجاهدت‌های سلحشورانه نیروهای فرماندهی انتظامی، هرچه بیشتر و جامع‌تر برای مردم و مسئولین، بازگو و تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای این برنامه با حضور در جایگاه ویژه مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی، با تعدادی از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس به گفتگوی صمیمانه پرداخت و این سلحشوران و غیورمردان را مورد تفقد قرار داد.

پیش از رئیس دستگاه قضا، سردار علی محمدی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی با همراهی همیشگی مردم، همواره در حفظ امنیت و خنثی کردن فتنه‌های گوناگون پیشتاز بوده است.

سردار محمدی ضمن اشاره به تعامل مثبت و سازنده فراجا و قوه قضاییه در استان آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری کرد که این تعامل و هم‌افزایی همچنان در بالاترین سطح ممکن استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نخستین برنامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی و در آستانه هفته فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این استان که در مرکز فرماندهی انتظامی برگزار شد، حضور یافت.

در این مراسم که با بارش شدید باران همراه شد حجت الاسلام اژه ای پس از ادای احترام به شهدا از نیروهای مستقر در میدان سان دید.

نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی نیز وی را همراهی می کردند.

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با همراهی سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور، از بخش‌ها و غرفه‌های مختلف فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف دستاوردها و امکانات فرماندهی انتظامی قرار گرفت.

رییس قوه قضاییه در این سفر یک روزه در قالب بیست و پنجمین سفر استانی خود در دانشگاه تبریز با دانشجویان این دانشگاه دیدار دارد، با اقشار مختلف مردم استان، قضات، وکلا و کارکنان دادگستری، صنعتگران و تولیدکنندگان در برنامه های مجزا دیدار می کند و در شورای اداری و قضایی آذربایجان شرقی شرکت خواهد کرد.

معاونان حجت الاسلام اژه ای نیز در شهرستان های آذربایجان شرقی برنامه های مختلفی دارند از جمله حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه از ساعت ۸ تا ۱۲.۳۰ دقیقه امروز/چهارشنبه/ در مجمتع قضایی شهید بهشتی تبریز چهره به چهره با مردم دیدار می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌ و بلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان و گلستان سفر کرده است.

استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران نیز استان‌هایی هستند که رییس قوه قضاییه در مدت یاد شده بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رییس عدلیه در دوره جدید (اعم از سفرهای رسمی همراه با هیات عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات) انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا